Gå til innhold

Du har en ultraportabel eller monsterbærbar?


Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke uttale meg om andre maskiner til FS enn Lifebook serien. Lifebook serien er bygd for å brukes og er såkalte feltmaskiner. Jeg har bare positive erfaringer med både Lifebook S-serien og E-serien til FS. Solide komponenter og brukervennlige løsninger. De bruker også standardiserte komponenter som gjør oppgraderinger lettere.

 

Så til chassiset. Både LB E-serie og S-serie har svært gode vhassis som tåler hard bruk i felt. Forsvaret har jo valgt S-serien og E-serien til sine felt kommandoplasser. Sett i forhold til pris og servicevennlighet og holdbarhet taler jo det til fordel for FS. Skjermen synes jeg er robust og oser av kvalitet, samtidig som denne maskinen tåler hard bruk. Det er liksom slik at straks jeg tar i maskina så kjenner jeg kbvalieten. Maskina virker godt sammenskrudd mao.

 

Nå er kanskje ikke FS S7010 regnet som utraportabel siden den er for tung (1,75 kg), men i klassen for bærbart så ligger nok denne høyt oppe på listene mht robusthet og kvalitet.

 

IBM har selvsagt sine tilhengere og jeg er en av de. thinkpad serien oser av kvalitet og her er på en måte Rolls Royce blant bærbare.

 

Jeg har nå begge maskiner og må si at den ene ikke er bedre enn den andre. Begge er solide i sine klasser. Lifebook er mest solid av de maskiner FS har, mens Thinkpad X serien nok er noe av det mest solide IBM har i sin serie bærbare.

 

Så ja, jeg tror nok han kun var en svoren IBM tilhenger, men det er nå min subjektive mening :-)

 

mvh

 

roar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...