Gå til innhold

Du har en ultraportabel eller monsterbærbar?


Anbefalte innlegg

vær klar over at en av de største ulempene med desktoperstatterne er varme og ikke minst støy. når laptopen står på skolepulten og hyler og er rødglødende så hjelper det ikke å tenke på at du kan spille med den når du kommer hjem (hvor du likevel har din stasjonære).

Finnes skrivebordserstattere som hverken er varm, bråkete eller hylende. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg og sliter skikkelig med ka eg skal gå får. Er veldig sugen og veldig lysten på å kjøpe ein ultraportabel. Med tanke på at jeg skal reise masse, og bruke maskinen på skolen. Baktanken er at jeg har veldig lyst å ha ein maskin som eg kan spille på. Når du reiser med tog, fly også videre så er det veldig kjekt å ha et spill på maskinen. men har ennå ikke fonne ein ultraportabel maskin som yter godt nok til dette.

 

Tenker på spill som swat4, cs, half-life2 osv osv.

 

SÅ vurdere å kjøpe ein "liten" og lett 15tommer maskin som yter en del bedre.

Det var for en stund siden snakk om at MSI skulle komme med en 12,1" med Radeon X300 grafikk..

 

Mulig den kan være interessant for deg?

 

Ikke noe topp-skjermkort, men en hel del bedre enn de vanlige integrerte.. Som tar alle dagens spill relativt ok..

 

 

Men må du ha noe kjapt, så får du nok prioritere :)

Lenke til kommentar
Har ultraportabel (Aopen 1551) og er meget fornøyd. Vurdér om du trenger en med optisk enhet innebygd eller ekstern... Selv trengte jeg innebygd og endte opp med denne...

Hvordan er batteritiden på Aopen 1551? Kan man benytte to batterier (bytte ut optisk enhet med ekstra batteri)?

Lenke til kommentar
Har ultraportabel (Aopen 1551) og er meget fornøyd. Vurdér om du trenger en med optisk enhet innebygd eller ekstern... Selv trengte jeg innebygd og endte opp med denne...

Hvordan er batteritiden på Aopen 1551? Kan man benytte to batterier (bytte ut optisk enhet med ekstra batteri)?

Du kan ikke bytte ut optisk enhet med et batteri.

 

Et standard batteri varer i overkant av 2 timer, mens et 8-cellers batteri varer over 4 timer, billig er det også, under 800,-.

Lenke til kommentar
Har ultraportabel (Aopen 1551) og er meget fornøyd.

kan denne pcen kalles ultraportabel egentlig? ser veldig klumpete ut på bilder, har dog aldri sett den "live"

En av kriteriene til at man kan kalle en bærbar ultraportabel er at den veier under 2kg. Noe den faktisk er. Den veier vel 1.8-1.9kg.

 

Så ja, AOpen 1551 er ultraportabel.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en mellomting og ikek er så opptatt av widescreen, så kan jeg anbefale Dell Latitude D610.

 

14,1" med 1400x1050 oppløsning (må velges, 1024x768 er standard)..

Radeon X300 grafikk.. (Drar alle dagens spill bra i middels oppløsninger)

 

koster vel 12.000 kr. med oppgradering på skjermen..

Denn

Den hadde vært mitt valg. har en D600 nå som jeg må si meg meget fornøyd med!

(og ikke velg lavere oppløsning enn 1400x1050, det vil du angre på...)

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en mellomting og ikek er så opptatt av widescreen, så kan jeg anbefale Dell Latitude D610.

 

14,1" med 1400x1050 oppløsning (må velges, 1024x768 er standard)..

Radeon X300 grafikk.. (Drar alle dagens spill bra i middels oppløsninger)

 

koster vel 12.000 kr. med oppgradering på skjermen..

Denn

Den hadde vært mitt valg. har en D600 nå som jeg må si meg meget fornøyd med!

(og ikke velg lavere oppløsning enn 1400x1050, det vil du angre på...)

Den stiller jeg meg bak. Har Latitude D600 selv, og jeg er meget fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Eg og sliter skikkelig med ka eg skal gå får. Er veldig sugen og veldig lysten på å kjøpe ein ultraportabel. Med tanke på at jeg skal reise masse, og bruke maskinen på skolen. Baktanken er at jeg har veldig lyst å ha ein maskin som eg kan spille på. Når du reiser med tog, fly også videre så er det veldig kjekt å ha et spill på maskinen. men har ennå ikke fonne ein ultraportabel maskin som yter godt nok til dette.

 

Tenker på spill som swat4, cs, half-life2 osv osv.

 

SÅ vurdere å kjøpe ein "liten" og lett 15tommer maskin som yter en del bedre.

Det var for en stund siden snakk om at MSI skulle komme med en 12,1" med Radeon X300 grafikk..

 

Mulig den kan være interessant for deg?

 

Ikke noe topp-skjermkort, men en hel del bedre enn de vanlige integrerte.. Som tar alle dagens spill relativt ok..

 

 

Men må du ha noe kjapt, så får du nok prioritere :)

Må ikke ha maskinen så kjapt nei. Tenkte å kjøpe den når jeg kommer heim fra feri, 6august. så har ganske god tid på meg, tenker og vi har komt opp i 15-16 tusen med bæreveske da. Så har lyst på ein god og kraftig maskin.

Lenke til kommentar
Ville definitivt sett på apple powerbook. Har en slik en selv, 15" og ville ikke valgt noe annet.

Åssen er batterilevetiden på den?

Skrur du ned lysstyrken, skrur ned ytelsen litt så varer den glatt over 5 timer. Jeg har 12" selv og er sttorfornøyd. Har aldri sett en pc som er penere enn PBen, det finnes rett og slett ikke. Jeg synes at PBen med sine 2 kg er portabel nok. Jeg hører mange overraskede utbrudd når jeg brar fram mappa med PBen oppi. "Hææ, er det maskinen?" Jeg tar den ut, "Fy, den var jo ikke lite lekker da. Den ver skikkelig pen"

Lenke til kommentar

Kan jo bare legge til diskusjon at jeg har testet Dell Latitude X1 en del, og er utrolig fornøyd med den. Skal jeg sette noe minus på den må det være det WLAN kortet. Ellers er alt veldig bra. Utrolig deilig tastatur (med lite lyd), WS 12,1" skjerm, ingen vifter, bra batteri (med vanlig og utvidet batteri). Det at maskinen ikke har intergrert optisk enhet legger du ikke merke til. Er i grunn ikke ofte man har bruk for optisk enhet lengre.

 

Jeg ville godt for den. Og kan trygt si at den vil få akkurat like mye oppmerksomhet som en iBook. Syntes nå ikke iBook er så mye å skryte av heller.

 

Skal du ha en maskin med litt mer i som fortsatt ikke er så stor har du jo mulighet å gå for Dell Latitude D510...

Lenke til kommentar

Jeg har en IBM X40 som jeg har tilgjenlig via jobben og er stort sett fornøyd med den. Det er ikke en PC jeg ville likt å brukt mye fordi den har liten skjerm, men den er veldig grei når en skal ha med en liten PC og ikke vil bære på en stor bærbar. Et annen ting ved den som jeg synes er dumt er at det bare har styrepinne og ikke mulighet til en slik pad for styring av musa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...