Gå til innhold

Fjerne ramsinks på Asus 6600GT

abcde

Anbefalte innlegg

Hei..

Har kjøpt meg en Zalman VF700-Cu VGA kjøler. Har prøvd å montere den, men kjøleren kommer så vidt bort i ramsinksene som originalt sitter på Asus kortet. Disse sitter ganske godt fast, og lurer derfor på om noen har et godt tips på hvordan jeg kan få disse av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS har IKKE referanse kortene, derfor er jeg ikke så sikker på at det er mulig uten litt heftig modding.

Har et ASUS 6800 GT kort og skule montere en Arctic Cooling VGA Silencer NV 5, men neida etter å ha lest på nettsidene fant jeg ut at det ikke ville fungere helt uten videre. Etter ca 50 timer kontinuerlig tenking og 1 time moding fant jeg ut hvordan jeg skulle gjørere det. Etterpå fant jeg ut the hard way at det ikke funket. Jeg brukte så en time på å demontere den, så en time til for å montere den. Dette gikk også til helvete. Så jeg måtte avmontere den enda en gang. Så montere jeg den på en annen måte, så funket det.

Lenke til kommentar

Du får kjøpt ett middel som løser opp limet. Sjekk der de selger termisk lim, microplex, komplett kanskje.

Hvis du har en tang, kanskje du greier å fjerne deler av ramsinken, og få det til å passe den veien.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...