finfyr Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Noen som har erfaringer med denne pakken fra Elkjøp? Nettverkspakke med trådløs bredbåndsrouter og USB adapter, 802.11b/g TOPCOM SRWLBOX54G Nettverkspakke med trådløs bredbåndsrouter og USB adapter. Passer til stasjonær og bærbar PC! Støtter 802.11b/g standarden med en hastighet på opp til 54 Mbps. Mor og far skal flytt maskina fra rommet hvor inntaket til nettet er, og ser for seg at dette er letteste måte. Duger det for en treg kabelnettlinje? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 funker gjør den nok, er en grunn til at elkjøp har satt de delene sammen. ser ut som en grei løsning det der Lenke til kommentar
Lovo Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Det kommer litt ann på hvor langt unna du skal flytte. Det er ikke no god rekkevidde på den pakka der. Hadde nok gått for et innebygd kort og ikke en usb adapter. Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Denne redselen for usb adapter trur eg folk bør byrje å revurdere. Min 3com usb dings med Atheros brikkesett kan settast til 100mW og det burde vere kurrant for dei fleste. edit: Men, kor god rekkevidde det er på SIS brikkesettet som er i den usb sticken til topcom veit eg ikkje. Endret 22. mai 2005 av gastingen Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Vi snakker kanskje 5-10 meter fra der routeren vil stå, til USB sticken. I et tre hus, opp en etasje og andre enden av huset. Stikker innom Elkjøp og ser om de har pakken inne i morgen, ikke noe jeg forventer akkurat... Lenke til kommentar
Thel Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Er bare å skjekke lagerstatusen på www.elkjop.no Vurderer selv denne pakken til familien, har blidt bedt om å finne en rimelig router til de.. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Kjøpte topcom router og kort på elkjøp og det fikk det rimelig raskt tilbake! Aldri opplevd nett og pcer mer ustabile noen gang! Pcene begynte å kræsje og nettet falt ut hele tiden! Sitter nå med Hawking utstyr og alt er fryd og gammen! Min anbefaling: Styr unna! Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Til prisen tror jeg dette er helt greit. Og skulle det ikke virke så bra.... lever det tilbake. Problem solved.... Nettulf Lenke til kommentar
Thel Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Har elkjøp fortsatt 30 dagers bytteting? Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Har elkjøp fortsatt 30 dagers bytteting? Jepp... På alt utenom mobiler og ting som har vært forseglet såvidt jeg vet... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Var innom idag, og de hadde ikke den pakken. Istedet fikk jeg en Topcom Skyr@acer 7011B og en Netgear USB stick. Dette var priset til henholdsvis 595,- og 399,-. Han sa de fikk inn pakken på torsdag, men kunne gi meg disse om jeg ikke ville vente. Ja takk, sa jeg. Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Det kommer litt ann på hvor langt unna du skal flytte. Det er ikke no god rekkevidde på den pakka der. Hadde nok gått for et innebygd kort og ikke en usb adapter. Jeg kjører med et usb adapter og den går gjennom to isolerte trevegger, en lettvegg og en crt monitor (routeren står bak monitoren). Total avstand ca. 7-8 meter. Jeg har nesten alltid 'Excellent' signalstyrke. Edit: både usb adapter og router er 3com. Endret 23. mai 2005 av Uberbox Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Topcom har jeg bare dårlige erfaringer med... Spesielt siden jeg også handler retur av de produktene... Edit pga latterlig lei... Endret 23. mai 2005 av oysfaerg Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Der ja Elkjøp. Karen har gitt meg en 11Mbps router... Så det ikke før etter jeg kom hjem. Da får jeg vel ta turen tilbake etterpå da. Den pakken jeg så på, har jo 54Mbps både router og usb stick... Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hei. Fordelen med usb er at du kan kjøpe lang USB kabel og flytte den til en gunstig posisjon hvis du ikke når skikkelig fram fra der du har PC'en. Hvis du har planer om IP telefoni ville jeg ha sjekket om den har mulighet for QoS (prioritering av IP tfni). Fin avatar forresten Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Joda, var faktisk med usk kabel også. I tillegg til en slik holder med dobbelsidigtape, så den kan henges opp f.eks på skjermen... Skal bort på Elkjøp nå, for å høre hvorfor jeg har fått en så treg router.... Hva tror dere er "unnskyldningen"? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Da er jeg tilbake. USB sticken fikk jeg beholde, men fikk byttet routeren. Byttet til en 108Mbps router, fra Topcom. Den var priset til 895,- Det vil si router 895,- + 399,- = 1294,- Denne pakken betalte jeg da 595,- for... Prismessig er det jo en grei deal, men om opplegget funker er jo en annen sak. Lenke til kommentar
Nicromann Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Står vel tilfeldigvis ikke 11g på pakka.. å ikke 11Mbps ?? Joda, har hatt en del returer pga. "feilutleverte" varer.. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Neida, står helt sikkert 11Mbps. Og nå har jeg jo fått en router som er dobbelt så rask som den de annonserte så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå