TigerBlack Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Med dette bildet ? på dette og endel andre bilder jeg tok idag kom denne sirklen på. Jeg har ikke sett den tidligere. Brukt Canon 300D med Sigma 70-300 APO linse. Noen som har noe ideer ? Endret 22. mai 2005 av Scanor Lenke til kommentar
F828 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Vil tippe at det er en feil på objektivet. F828 Lenke til kommentar
rogerjo Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Huff da. Det der så utrivelig ut. Det er noe gruff oppe i venstre hjørne også? Har du rensa bildebrikken nylig? I og med at du bare får dette på noen bilder, virker vel akkurat det som lite sansynlig. Men det blir da ikke feil på et objektiv sånn helt plutselig og uten videre?? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Ingen feil på objektivet. Tror du har hatt en lyskilde oppe til venstre på bildet som har laget dette. (Månen, gatelykt?) Hvis du bruker motlysblender på objektivene, hindrer du at slikt lys lager flares/ghost på bildene, pga uønsket sidelys (utenfor bildefeltet) på fremste linseelement. Påmontert filter lager også uønskede effekter. Lenke til kommentar
Hobbyfotografen Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Over til en litt useriøs kommentar Flyet bryter ikke lydmuren??? Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Over til en litt useriøs kommentar Flyet bryter ikke lydmuren??? Det er nok lite sansynlig at en Metroliner bryter lydmuren Jeg har på motlysblenner altid når jeg tar flybilder, jeg fikk det samme på en bildeserie jeg tok idag. på høylys dag og ikke andre lyskilder en sola. *se her er det på noen i større grad en andre.. akkurat nå sjønner jeg nada Endret 24. mai 2005 av Scanor Lenke til kommentar
F828 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Vil tippe at det er en feil på objektivet. F828 Det jeg mente å si er at feilen ligger i objektivet....... Lys fra siden lager slikt mye lettere på billig/dårlig optikk enn dyrere optikk. F828 Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Siden sirkelen er identisk form uansett hvilken vei lyset faller, så er det antakelig ikke reflekser i linsa. Sjekk om det er det samme resultatet med andre linser. Sjekk om det er et hårstrå e.l. innenfor linsa. Lenke til kommentar
znapper Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Tror personlig jeg ville fått sjekket sensoren på kamera mitt om jeg så noe slikt, har du forsøkt å rense kamera for støv i det siste Har det vært i nærheten av vann eller kondens? Ville nok levert det inn for service jeg. Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Det blir nok en liten tur på service ja, Jeg har sjekka med flere linser og samme skjer hver gang. Bare håper det er klart til flyshowet på Torp 4 juni Takker for all input Lenke til kommentar
jænzsn Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Har du sjekket allt, slik at allt ser ut som det skal funke? kan være "tekniske" problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå