Gå til innhold

Trenger tips/råd

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg et digitalt kamera og trenger noen tips. Befinner meg i Singapore hvor det er en del billigere enn Norge. Har sett på kameraer i med rundt 3+ pixels, bla Canon S30/40, Sony P7/9, pris rundt 3500 med standard pakke for billigste nevnte kamera. Hvilke andre kameraer er aktuelle?

Bruksområde er stort sett "vanlig" fotografering, ønsker at bildene skal gode når jeg får dem i vanlig format og at kameraet varer.. Har lyst på et kamera som tenker raskt (actionbilder) og god optikk. Hva annet bør jeg se på?

Har også vurdert Ixus V og V2. Er det kanskje tilstrekkelig for mitt bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte S30 for en måned siden og det gir fantastiske bilder opp i A4 (det er det høyeste jeg har prøvd). Dette kameratet har skåret topp på alle tester jeg har lest og det har oppfyllt alle forventninger. Det eneste jeg savner er en bedre macro-funksjon noe som jeg vet finnes hos coolpix-serien til Nikkon.

Lykke til med kjøpet.

Lenke til kommentar

Heisann! I en litt billigere klasse så finner du Fujifilm sin Finepix 2800. Dette kameraet kjøpte jeg faktisk i dag, og er strålende fornøyd. Skarpe bilder helt opp i 1200x1600 og 6x zoom gjør kameraet meget spennende. Riktignok med 2.1megapiksler, men etter min mening så holder det lenge - men visst du skal printe ut store bilder som i A4 så bør du sikkert vurdere Canon`s S30. Ixus V2 har omtrent samme bildekvalitet som fuji!

Hilsen Stig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...