Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Innstallerte nylig noen screensavere jeg ikke skulle ha innstallert.

Fikk diverse snacks som antivirusprogrammet F-secure tok,bortsett fra en.

Får meldingen fra F-secure

Malicious code found in file C:\SLINSTALLER.EXE

Infection:Trojan downloader.Win32.Agent32.Agent.ex.

Action:failed.

Har oppdatert F-secure til siste og fjernet filen C:\SLINSTALLER.EXE manuelt men popup vinduet fra F-secure blir jeg fortsatt ikke kvitt? :yucky:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Installer Spybot seach & destroy, adware se, dett er er 2 programmer med jevnlige oppdateriger av "spyware og adware fjernings" definisjoner

Om du vil, kan du også lasten ned MS antispyware, dette er microsofts egen spyware fjernings program, også med oppdateringer av definisjoner.

urls:

Spybot

http://beam.to/spybotsd

adware

http://www.lavasoftusa.com/support/download/

ms antispyware

http://www.microsoft.com/athome/security/s...re/default.mspx

lykke til

Endret av div_
Lenke til kommentar
Om du vil, kan du også lasten ned MS antispyware, dette er microsofts egen spyware fjernings program, også med oppdateringer av definisjoner.

Takker for svar.

Jeg har allerede brukt Adware,Trojan remover+noen andre saker jeg har funnet på nett beregnet til å ta vekk trojanere.

De finner heller ikke C:\SLINNSTALLER.EXE som jeg også har slettet manuelt.

Den ville ikke la seg fjerme manuelt de første gangene jeg prøvde.Men plutselig gikk det så den er vekk nå.

Men F-secure klarte ikke å fjerne den heller,men den vil tydeligvis ikke glemme "SLINSTALLER.EXE" selv om jeg har fjerner den manulelt og restartet.

Enten ligger SLINSTALLER.EXE der som et spøkelse jeg ikke kan se eller så er problemet at F-secure ikke vil gi slipp på den siden jeg fjernet den manuelt,altså det virker som F-secure tror at den er der ennå?Litt rotete dette men.........

Lenke til kommentar

Hei

Jeg hadde noe lignende problem. Har du oppdatert windows til det nyeste ?

Brannmur i F-secure ?

Etter at jeg oppdaterte windows med de nyeste sikkerhets patcher kom ikke trojanen tilbake ved en virus scan og reboot. Håper det løser problemet ditt.

P.S. Hvilken ver av f-secure bruker de ? Ta gjerne turen innom f-secure og inst hotfixer også

Lenke til kommentar
Når du skal fjerne utøy, så må du huske på å slå av System Restore/Systemgjennoppretting.

Systemgjennoppretting har jeg alltid av etter råd fra en kamerat.

Jeg avinnstallerte F-security og innstallerte det på nytt så nå er det i orden.

Lenke til kommentar
Takker for svar.

Jeg har allerede brukt Adware,Trojan remover+noen andre saker jeg har funnet på nett beregnet til å ta vekk trojanere.

du skriver du har prøvd adware, meg bekjent er dette også en spyware. om du ikke har skrevet feil, at det skulle være ad-ware da?

Lenke til kommentar
du skriver du har prøvd adware, meg bekjent er dette også en spyware. om du ikke har skrevet feil, at det skulle være ad-ware da?

Riktig,jeg har prøvd Ad-ware.Adware vet jeg ikke hva er for noe.

Merkelig,når jeg innstallerte F-secure så godtok den ikke Ad-ware og slettet den?

Lenke til kommentar
Takker for svar.

masse skriveleifer her, mente om det skulle være ad-aware? bare sånn at det blir korrekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...