Gå til innhold

Hvilket grafikkort og hvilken PSU skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skal sette sammen en pc til en kamerat av meg. Eneste jeg ikke har funnet ut av er PSU'en og grafikkortet.

Tenkte på denne strømforsyningen ettersom jeg har hørt mye bra om North Q og fin pris:

NorthQ Strømforsyning 4001BX 400W Titani PCI-E, 120mm Blue LED Fan, 12-17dBA

Er det noe å satse på?

Noen andre anbefalinger til en pris rundt 500 - 600?

Når det gjelder grafikkortet, trenger det ikke være noe dyrere enn et som klarer CS:S bra. Vil ikke 9600 kort holde der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal sette sammen en pc til en kamerat av meg. Eneste jeg ikke har funnet ut av er PSU'en og grafikkortet.

Tenkte på denne strømforsyningen ettersom jeg har hørt mye bra om North Q og fin pris:

NorthQ Strømforsyning 4001BX 400W Titani PCI-E, 120mm Blue LED Fan, 12-17dBA

Er det noe å satse på?

Noen andre anbefalinger til en pris rundt 500 - 600?

Når det gjelder grafikkortet, trenger det ikke være noe dyrere enn et som klarer CS:S bra. Vil ikke 9600 kort holde der?

Altså, et 9600 vil nok slite litt, så et 9800 vil kanskje være det beste?

Du kan være heldig å finne disse til rundt 1000-lappen på demosidene til Komplett.no :)

Lenke til kommentar
ville heller gått for et geforce 6600gt til 1600. Ati radeon har gått ut på dato;)

Jeg sitter på et 9800PRO kort. Funker helt perfekt i de spillene han spiller. Han spiller ca 1 time i året, så har ikke så mye å si uansett.

Da går jeg for et 9800PRO kort ;)

Duger den PSUen jeg hadde funnet?

Lenke til kommentar
Ati radeon har gått ut på dato;)

Hva i svarte mener du med det? Er dette ATI Radeon kortet også gått ut på dato eller?

Jeg mente det med litt ironi.

Radeon 9800pro er ca 2 og et halvt år gammel.

I dag finnes Nvidia sitt geforce 6600gt som både er betydelig nyere og ganske raskere enn radeon 9800pro

Jeg har radeon 9800pro selv, og er storfornøyd. Har hatt det i 2 år no og aldri vært feil eller lignende på det. Men 6600gt er et bedre kort i den prisklassen.

Lenke til kommentar

NorthQ er en fin psu for en billig penge.

Så lenge du ikke overklokker ,eller skal ha mange hardisker så duger den fint! ;)

Har den selv, fornøyd :yes:

Edit: Leif var her

Endret av WeXeL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...