Lurifaksen Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Litt tricky topic, men her er problemet: Lot meg "lure" til å kjøpe en billig 27" LCD-TV fra Elfunk, som jeg egentlig angrer litt på. Problem 1) TV-en bruker lang tid på å "oppdage" signaler. F.eks tar det omtrent 3 sekunder fra jeg velger kanal (f.eks scart), til bildet dukker opp. Det er ikke et kjempeproblem, men problemet er at den holder på med dette dersom signalene endrer seg mens jeg ser også: Når jeg kobler til xbox'en og starter avspilling av et filmklipp begynner TV'en å flimre før den "oppdager" signalet på nytt. Dette er utrolig frustrerende hvis jeg skal se på små filmklipp, siden flimringen mellom byttet av klippet ofte tar lenger tid en filmklippet. Er det slik på alle alle LCD-TV'er? Begynner det å flimre og endre formaet hver gang jeg f.eks. starter avspilling av video? Merker det også når jeg starter et spill, så begynner det å flimre og endre format når spillet startes. Problem 2) Når jeg har xbox'en koblet til Scart1, er det en lys stripe øverst på skjermen, og bildet er generelt litt for lyst. Ser ut som det er baklyset i LCD'en som går gjennom. Men det er ikke tilfelle siden bildet er bra hvis jeg bruker vanlig compositt-kontakten. Er dette en feil på TV'en? Problem 3) Lyden er helt horribel.. Av en eller annen grunn er det mulig å skru lyden ekstremt høyt, dvs, når den er på ca 15% er lydnivået høyt og bass begynner å skurre. Jeg forventer jo selvsagt ikke bra lyd, men er litt irriterende å drive å justere lyden siden marginene er så små. Har jeg kjøpt katta i sekken? Det som plager meg mest er flimringen ved endringen av bildeformat (start av video/film) - er dette noe som er normalt på LCD-TV'er? Endret 22. mai 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hvor var det du kjøpe TV`en da? Fikk du testet den i butikken? Hvis du har kjøpt TV`en nyligt så har du jo 30 dagers angrerett hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Kjøpte det på i den fysiske butikken til elprice. Fikk se TV'en før jeg kjøpte det, men disse irritasjonsmomentene ble jo ikke oppdaget før i ettertid. Har nok ingen angrerett siden det ble kjøpt i butikk (og testet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå