Gå til innhold

Intern mini-DV spiller, finns det?

Anbefalte innlegg

Jeg undrer om det finns intern mini-DV spiller å få kjöpt til PC. Det skulle värt suverent ved videoredigering, da man slipper alt styr med kabler og videokamera.

Nå undrer jeg om det i det hele tatt finns en slik produkt, dvs noe i stil med en vanlig intern diskettstasjon eller CD spiller, men bare det at den tar mini-DV kassetter isteden.

Finns det ikke så burde det vel väre et market for dette, med tanke på hvor mange DV kameraer det finns blandt folk. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony sin sak ble visstnok bygget på en OEM lisens, av en produsent som heter Fast Multimedia; det er ikke så lett få tak i slike ting ser det ut til, mange anbefaler kombi vhs/mini-dv drevet til JVC som har fw tilkobling (er en video maskin).

Link til forum her

og en smule mer her

Lenke til kommentar

Tydeligvis så finns ingen PC intern mini-DV spiller idag. Den som Sony hadde var priset riktig höyt forteller mine kilder, rundt 15-20 TKR. Likelvel rart at det ikke gjöres noen sånne idag, da man får nye DV kameraer for 3-4000 kroner. Da burde jo en helt enkel leser kunne gjöres for under 2000 kr syns nå jeg.

Derimot så finns det rå-dyre Mini-DV lesere/opptagere i form av stereoutstyr. Både JVC og Sony ser ut til å ha noen riktig intresante modeller. Men prisen begynner på ca 10000 kr og da må man jo spekulere om man ikke skal kjöpe et ekstra kamera isteden, man får bra kamera for 10000 kr ...

Her er en fin lenk:

http://www.lrtv.se/

Se under Sony->Bandspelare eller JVC->Bandspelare. Her finns fine modeller fra 10000 kr og oppover.

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...