Sikelik Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=417845&hl= jeg har som sagt planlagt dette nettverket. før jeg gikk igang med å kutte kabelen som allerede går fra kjeller til loft, tenkte jeg at jeg skulle teste switchene der jeg nå har en 4-ports 10mbit hub. dette gir meg ikke tilgang til internett. jeg har tilgang internt i nettverket, men får ikke engang opp administrasjonsvinduet til routeren jeg har i kjelleren. det ligger allerede en kabel fra loftet, hvor jeg er, ned til etasjen under der hvor to andre maskiner er, og kabelen byttes på. jeg monterte på igjen hub'en og tok switchen med meg ned i etasjen under, koblet til på enden og tok så to små ledninger til de to maskinene. da fungerte alt helt optimalt igjen. Kabelen jeg kjøpte som går fra kjelleren og opp hertil, er ca 50-55 meter lang, og en stor bunt av denne ligger ennå rullet sammen bak det ene skapet. Jeg leste i bruksanvisningen til switchen at kablene MÅ være under 100m mellom hver switch, ellers vil signalet bli for svakt mellom dem til at det kan brukes. Noen forslag til hva problemet kan være? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Noen forslag til hva problemet kan være? Har du koblet korrekt etter skjema? Rekkefølgen er svært viktig. Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 nei som jeg sa, var det når ingen av de to switchene jeg kjøpte ville virke -istedenfor- min nåværende hub, at jeg ante ugler i mosen. jeg ville forsikre meg om at de funket før jeg gikk videre og kuttet over den nåværende kabelen for så å sette på nye plugger osv Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 nei som jeg sa, var det når ingen av de to switchene jeg kjøpte ville virke -istedenfor- min nåværende hub, at jeg ante ugler i mosen. 10mbit/s er lite kresen på feilkoblinger, 100 krever korrekt kobling når man får litt lengde på kabelen. Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 korrekt kobling av kabelen tenker du, med de 8 ledningene som ligger inne i kabelen på rett plass i pluggen? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 korrekt kobling av kabelen tenker du, med de 8 ledningene som ligger inne i kabelen på rett plass i pluggen? Ja Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 kabelen er nå: hvit-oransje, oransje, hvit-grønn, blå, hvit blå, grønn, hvit brun, brun i begge ender. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå