Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kompatibilitetsproblem med P4-system

Anbefalte innlegg

Skulle bygge sammen en ny pc, men plagdes veldig mye.

Hardware'n var:

MSI 865PE Neo3-F LGA775

Intel P4 640 LGA775

Club3D 6800GT AGP

Zalman CNPS7700 Cpu-kjøler

Kingston Valueram 512DDR PC3200

NorthQ Silent 400W

Hyundai ImageQuest Q995 (skjerm)

Arctic Silver 5

Installerte delene slik det skulles. D-Bracket fortalte meg at alt gikk som smurt.

Hadde en harddisk med Windows på og D-Bracket lyste grønt på alle 4 lysene.

(Fikk noen pipelyder ca. de 3 første gangene jeg slo på pc'en.) Windows ville ikke boote, så vi satte inn en windows installerings-cd og restartet pc'en. Fikk ikke noe til å funke. Gikk inn i bios å sjekket om det var noen instillinger som skulle endres.

Det vi fant ut til slutt var at BIOS var ikke oppdatert (selvfølgelig ikke) til en versjon som taklet EM64T teknologi. Vi prøvde å restarte systemet etter at dette ble kjent, men nå ville plutselig ikke skjermen på. Vi prøvde forskjellige skjermkort, men nei. Inget bilde. Prøvde forskjellige RAM-briker også. Ikke noe bedre resultat.

Fikk låne en vanlig 500-serie, 32-bit Intel P4 hos en kompis. Installerte den og startet systemet. Skjermen ville på, men da stod det "checking NVRAM" og 10 sekunder etterpå ble skjermen svart. Restartet pc'en, men skjermen ville ikke slå seg på. Vi mistenkte hovedkortet for å være defekt, men jeg har sendt det til komplett, For noen få dager siden fikk jeg mail fra dem der det stod at hovedkortet fungerte og var i stand. (Gebyr) :thumbdown:

Har skjermkortet, RAM-brikken, skjermen, harddisk, cd-rom og PSU i en annen pc nå, og alt fungerer. Kan det være kompatibilitetsproblemer med delene jeg har som gjør det? Eller kanskje periodisk feil? Evt. er det flere med lignende problem?

:mad:

Edit: Skrivefeil

Endret av HardRockillious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det, men vi prøvde å innstallere windows på nytt.. (satte cdrom på 1. boot sequence) Den ville ikke starte. MEn det var mest sannsynlig fordi at jeg hadde en 64-bits CPU i pc'en. BIOS, som sagt, må flashes til en versjon som støtter EM64T før man kan bruke CPU i det hele tatt. Men etterhvert fikk vi ikke skjerm engang.

:no: Prøvde med en vanlig 32-bits prosessor, men vi fikk ikke skjermbilde.. Og uten skjermbilde kan vi ikke flashe bios.....

*desperat hær*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...