carl-kr. Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) hei! skal kjøpe å bygge en pc for en kompis. han skal ha en billig og bra pc.... skal brukes mest til musikk..kansje litt spilling,men ikke noe avansert. har da vurdert denne maskinen. en extremt hyggelig pris ivertfall og gode omtaler fra kundene. lurte bare på hva folk i forumet syns om denne maskinen. hvordan er det med windows? dette følger vell ikke med såvidt jeg har forstått det? jeg blir å sette inn et geforce 4ti istedenfor det integrerte!! Endret 22. mai 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Haha, den pcen der er 100% bajs, og kommer ikke til å kjøre tyngre spill enn PacMan. Kombinasjonen Celeron CPU, integrert skjermkort og 256 mb minne gjør den til en av de dårligste spillpcene jeg har sett på mange år. edit: Denne pakken passer helt greit til internett og skriving, skolearbeid ol., men ikkje en gang PRØV å spille på den...!!! hakker uansett hva du gjør!!! Slik jeg forstår det følger det heller ikke med Windows. Endret 22. mai 2005 av Kevlar Lenke til kommentar
Lovo Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Altså dette er en skrot pc. Denne er helt ok til å ha å surfe web på, skrive i word og muligens ta noen lette spill. (tetris og den slags ) Kommer du til å kjøre windows xp på den kommer den ikke til å fungere i det heletatt nesten. Men helt ok pris. Skal han ha den som en liten morroserver, firewall etc. er den genial. Men til vanlige folk ville jeg ha spandert på meg en litt dyrere maskin. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Kombinasjonen Celeron CPU, integrert skjermkort og 256 mb minne gjør den til en av de dårligste spillpcene jeg har sett på mange år. nei men hør nå hva jeg sier da mann! musikk mest, og kansje enkle spill sa jeg..ikke doom3!!! har by the way et geforce 4ti som jeg da tenkte å sette i denne for å få den litt bedre.. 2000 spenn!det er jo ikke mye penger så man kan jo selfølgelig ikke forvente seg no super ytelse da! Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Som sagt, den pcen der klarer ikke Battlefield 1942 engang. Og hvis den skal fungere under Windows XP (som du må kjøpe i tillegg) er du nødt til å sette inn minst 256mb ram til. Skulle ikke overraske meg om den får problemer med å spille musikk og surfe nette samtidig pga. det integrerte skjermkortet. Som du sa selv, du får det du betaler for. Jeg ville betalt 50% mer for en Socket 754-pc, og fått 200% av ytelsen. Det der er trolig den dårligste pcen du får kjøpt ny i dag. Skal du ha med Windows koster den plutselig over 3000, da er ikke prisen fullt så overlegen lenger heller. Endret 22. mai 2005 av Kevlar Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Som sagt, den pcen der klarer ikke Battlefield 1942 engang. Og hvis den skal fungere under Windows XP (som du må kjøpe i tillegg) er du nødt til å sette inn minst 256mb ram til. Skulle ikke overraske meg om den får problemer med å spille musikk og surfe nette samtidig pga. det integrerte skjermkortet. Som du sa selv, du får det du betaler for. Jeg ville betalt 50% mer for en Socket 754-pc, og fått 200% av ytelsen. Det der er trolig den dårligste pcen du får kjøpt ny i dag. han kompisen jeg skal bygge denne for har idag en: cpu: 800mhz skjermort: geforce2 minne :128mb pc100 8x cd-rom og et sinnsykt gammelt hovedkort!!! så komm ikke å si at dette ikke blir en liten forbedring for han!? ta å les hva jeg skriver før du svarer! jeg sa jeg hadde et geforce4ti liggende som jeg tenkte å sette inn. Endret 22. mai 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Det blir en liten forbedring. Men det er da ingen grunn til å kjøpe skrap. hvorfor ikke kjøpe noe ordentlig og få en stor forbedring? Lenke til kommentar
JMW Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 De som tror det ikke går å kjøre win xp på denne maskinen har ikke prøvd Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Det er mulig å kjøre winxp, det er jo mulig å kjøre winxp på en 600mhz med 128mb ram. Det betyr ikke at det fungerer bra. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Maskinen der vil funke ok til vanlig kontor/surfe arbeid, siden det er vel det den tenkt for. Men mer ram anbefales. Og Windows XP fungerer fint på den, har flere mye mer dårlige utrustede pc'er på jobb som kjører xp. Men ram oppgradering til min 512 anbefales sterkt. Skal det derimot spilles, må det et bedre grafikkort til. Men grunnet dårlig cpu kan ikke du regne med de råeste spillene. Windows XP lisens kommer i tillegg til alle maskinene komplett selger (byggesett/løsedeler/ferdigmonterte) så det vil uansett blir en ekstra kostnad. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 hvorfor ikke kjøpe noe ordentlig og få en stor forbedring? fordi noen er ikke så kravstor og har andre ting å bruke penger på takk til deg! Lenke til kommentar
knutby Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Ser da ingen ting galt i den maskinen til den prisen. Greit nok at det ikke er en super maskin elller bra. Men ok er den i massevis. Og så lenge han bruker den pent(ikke mye spyware ol.) så går XP helt uten problemer på den, sammen med office og internett. Og anngående spill.. Man får da kjørt hl1 på den uten problemer.. MEN trenger ikke gå mye opp i pris for å få det MYE bedre... Edit: På jobb kjører vi celeron 400mhz, med 128MB ram og windows XP til internett og word... Endret 22. mai 2005 av Loffelur Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Skal det derimot spilles, må det et bedre grafikkort til. Men grunnet dårlig cpu kan ikke du regne med de råeste spillene. Windows XP lisens kommer i tillegg til alle maskinene komplett selger (byggesett/løsedeler/ferdigmonterte) så det vil uansett blir en ekstra kostnad. hvis det blir spilling blir det bare counter strike isåfall. hvor mye er det for xp? alt man trenger for å montere skal vell være i pakken, kabler, skruer osv.. Lenke til kommentar
rscue Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 En alreit god pc for surfing og musikk, har selv en dell pc med samme specs som denne og fungerer fint til office,web, musikk og enkle spill Tror nok det at emne starter er fulstendig klar over at dette ikke er en spille maskin noe han også skriver så det blir usakelig å komme med komentarer som at dette er skrot pc.. En kjøper den en selv har behov for.. Å si at den ikke kan kjøre xp er vel noe en kommer med når en ikke har erfaring med XP, klart en kan anbefale at en installerer mer minne. Men det kan en spandere på seg når han får råd.. RScue Lenke til kommentar
knutby Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Skal det derimot spilles, må det et bedre grafikkort til. Men grunnet dårlig cpu kan ikke du regne med de råeste spillene. Windows XP lisens kommer i tillegg til alle maskinene komplett selger (byggesett/løsedeler/ferdigmonterte) så det vil uansett blir en ekstra kostnad. hvis det blir spilling blir det bare counter strike isåfall. hvor mye er det for xp? alt man trenger for å montere skal vell være i pakken, kabler, skruer osv.. XP Microsoft Windows XP Home SP2 Programvare Engelsk OEM kr 875,- Alt untatt skrujern og XP følger med Endret 22. mai 2005 av Loffelur Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 hei! skal kjøpe å bygge en pc for en kompis. han skal ha en billig og bra pc.... skal brukes mest til musikk..kansje litt spilling,men ikke noe avansert. Maskinen fungerer nok helt utmerket til sitt bruk. Hvis du ikke skal bruke den spesielt mye til spilling, så er det bare å kjøpe. Drøye 2000kr er ikke mye uansett... funker den dårlig, så er det bare å selge den igjen. Du kommer til å tape minimalt. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 funker den dårlig, så er det bare å selge den igjen. Du kommer til å tape minimalt. enig dær Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Må si dette virker som et godt kjøp, Celeron D er faktisk ikke så dårlig som folk skal ha det til, og om du overklokker cpu litt (må ikke) og slenger på 256mb ram og bruker et geforce 4 ti kort kan du kjøre alle spill, men noen på lavere instillinger bare. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Må si dette virker som et godt kjøp, Celeron D er faktisk ikke så dårlig som folk skal ha det til, og om du overklokker cpu litt (må ikke) og slenger på 256mb ram og bruker et geforce 4 ti kort kan du kjøre alle spill, men noen på lavere instillinger bare. enig har hadd samme cpu i gammlemaskina mi!. syns ikke den var så dårli jeg.. spillte far cry (på low) men hva må jeg ut med for å få XP? Endret 22. mai 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 hei hå, visst han ikke har mer penger så duger jo selvsagt den pc'n der. men jeg vil sterkt anbefale og spytte i de 200,- ekstra for fordobling av minne. kjører man xp med 256mb ram så skal du ikke åpne mange programmene før det begynner gå treigt. og ja jeg vet va jeg snakker om. litt mer minne og bedre skjermkort så vil den maskinen der duge fint nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå