RaveNEyeS Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg har en kompis som nettopp har fått seg ny pc fra PSdata (en pakkeløsning), problemet med maskinen er at etter rundt 15 minutters spilling, så blir skjermen svart, å dioden som indikerer om skjermen er av eller på, er oransj, dette skjer uten noe forvarslel! Hva er problemet her? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Kan høres ut som at skjermkortet går varmt. Ta kontakt med PSData og forklar problemet. Lenke til kommentar
RaveNEyeS Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Ingen andre som veit hva det kan være? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Ingen andre som veit hva det kan være? Det er mest trolig som sofTest sier, at skjermkortet (eller CPU) går varmt. Du kan også prøve memtest86 for å finne ut om det evt. er feil på minnet. Lenke til kommentar
este1 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Skjer dette ved alle spill? Hadde et lignende problem med mitt skjermkort. Det viste seg at det var blitt ødelagt etter 15 minutter i pc'en min, men jeg fikk skjermbilde ved booting og i windows, men ikke i spill eller benchmark's. Lenke til kommentar
RaveNEyeS Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Skjer dette ved alle spill? Hadde et lignende problem med mitt skjermkort. Det viste seg at det var blitt ødelagt etter 15 minutter i pc'en min, men jeg fikk skjermbilde ved booting og i windows, men ikke i spill eller benchmark's. Jeg glemte å nevne at noen får bildet alle regnbuens farger, å pcen fryser helt. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg glemte å nevne at noen får bildet alle regnbuens farger, å pcen fryser helt. Ganske typisk når skjermkortet blir overopphetet. Kjølingen på kortet er sannsynligvis enten defekt eller feil montert. Dessverre fører dette ofte til at skjermkortet får skader som ikke kan repareres, slik at det må byttes ut. Siden maskinen er relativt ny, ta kontakt med PSData for feilretting på garanti eller reklamsjonsretten. Dette forutsetter naturlig nok at dere ikke har gjort modifikasjoner med systemet som forårsaket dette. Husk at dere har en plikt til å ta kontakt med forhandler innen rimlig tid etter at mangel ble oppdaget, om dere ønsker å bruke forbrukerrettighetene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå