Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen slår seg av under spilling

Anbefalte innlegg

Jeg har en kompis som nettopp har fått seg ny pc fra PSdata (en pakkeløsning), problemet med maskinen er at etter rundt 15 minutters spilling, så blir skjermen svart, å dioden som indikerer om skjermen er av eller på, er oransj, dette skjer uten noe forvarslel!

Hva er problemet her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer dette ved alle spill? Hadde et lignende problem med mitt skjermkort. Det viste seg at det var blitt ødelagt etter 15 minutter i pc'en min, men jeg fikk skjermbilde ved booting og i windows, men ikke i spill eller benchmark's.

:hmm:

Lenke til kommentar
Skjer dette ved alle spill? Hadde et lignende problem med mitt skjermkort. Det viste seg at det var blitt ødelagt etter 15 minutter i pc'en min, men jeg fikk skjermbilde ved booting og i windows, men ikke i spill eller benchmark's.

:hmm:

Jeg glemte å nevne at noen får bildet alle regnbuens farger, å pcen fryser helt.

Lenke til kommentar
Jeg glemte å nevne at noen får bildet alle regnbuens farger, å pcen fryser helt.

Ganske typisk når skjermkortet blir overopphetet. Kjølingen på kortet er sannsynligvis enten defekt eller feil montert. Dessverre fører dette ofte til at skjermkortet får skader som ikke kan repareres, slik at det må byttes ut. Siden maskinen er relativt ny, ta kontakt med PSData for feilretting på garanti eller reklamsjonsretten. Dette forutsetter naturlig nok at dere ikke har gjort modifikasjoner med systemet som forårsaket dette. Husk at dere har en plikt til å ta kontakt med forhandler innen rimlig tid etter at mangel ble oppdaget, om dere ønsker å bruke forbrukerrettighetene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...