dot_ Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Har prøvd med en rekke guider, men jeg kommer ikke noe særlig langt. Kanskje jeg poster kodene på feil sted? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Har prøvd med en rekke guider, men jeg kommer ikke noe særlig langt. Kanskje jeg poster kodene på feil sted? Post koden her, så kan jeg og mange andre sentrere den for deg.. Poenget ligger i at du legger alt av innhold i en #wrap som du gir egenskapene margin: 0 auto; og text-align: center; Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 body { margin:50px 0px; padding:0px; text-align:center; } #Content { width:500px; margin:0px auto; text-align:left; padding:15px; border:1px dashed #333; background-color:#eee; } Har ordnet en ekstern css-fil, som nå kun har innholdet: .film { font-family: Tahoma; font-size: 10px; color: #000000} Skal kodene som tilhører body legges til index.htm, mens content skal i film.css ? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Du har ikke lest hele guidene. Men uansett. body { margin: 0; padding: 0 } #wrap { text-align: center; margin: 0 auto; height: 100%; } #Content { width:500px; margin:0px auto; text-align:left; padding:15px; border:1px dashed #333; background-color:#eee; } Der index.htm blir kanskje seende sånn ut: <div id="wrap"> <div id="Content"> </div> </div> Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Ingardj: Det er body som skal ha text-align: center;... Edit: Neida, ingenting. Koden blir slik som hdx postet sist. hdx: Hvorfor ikke ha alt i det eksterne stilarket? Endret 22. mai 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå