Jørnan Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg vil legge et program i Front Page, men det er vel ikke bare å lime det inn der. Går utifra at jeg må gjøre noen greier jeg ikke har peiling på, og spør derfor dere på forumet. Vil ha en hyperkobling, som "last ned her" eller liknende, men hvordan får jeg denne hyperkoblingen til å laste ned programmet? Kan jeg "putte" programmet i Front Page, må jeg legge det ut på en server, eller kna jeg ha det på pcen, og at folk lasater det ned fra den? (hva skjer når jeg ikke er tilkoblet internett da?) Takker for svar Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Programmet må lastes opp til en web-server evt. en ftp-server. Da er det bare å linke til fila fra den siden du lager i frontpage Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Du må legge programmet (.zip fil hvis det er flere filer, eller .exe-fila hvis du bare trenger det for å kjøre det) ut på en sørver, og legge link inn i html dokumentet du lager i Frontpage. Hvis du bare har det på datamaskina di, må du først ha satt den opp som server, og ingen får lastet ned fila når du ikke er på internett da. Håper det hjalp Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Takk. Men nå har jeg nye spørsmål. HVordn gjør jeg pc'enom til en server, og hvordan legger jeg programmet ut på en server? Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) For å legge programmet ut på en server, må du ha serverplass. Skjekk ut www.home.no og www.heiatufte.net hvis du ikke har webplass (Begge er gratis, heiatufte er best). Så bruker du et ftp program for å overføre frogrammet til serverplassen din ftp: http://www.ipswitch.com/ Hvordan du gjør din egen pc om til server er jeg usikker på. Men det vil ta masse båndbredde hvis det er mange besøkende. Endret 22. mai 2005 av ace_ventuora Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Finner ikke siden på heiatufte.no Noe galt med pc'en min, eller web siden? Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Sorry, er www.heiatufte.net Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Takk. Skal prøve nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå