Simon88 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Eg har køyrt mange anti-spyware program, virus program og oppdatert Bios, samt mange av driverane til dei ulike komponentane. Men likevell synast eg at XP lagger ofte. Eg har ikkje noko problem med at spel lagger/hakker, dei funker fint som f... Det gjelder berre Win Xp. Eg har ein god pc : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309256 + 512 DDR Håper på mange gode tips/idear, eg takler rett og slett ikkje dette:P På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Varani Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg har hatt XP siden jeg fikk Pc, og har alltid opplevd at det lagger litt. Men nå så lagger det ikke lengre.. Tips: - Skru av Eye-candy i Xp. (dvs; at du har den gamle looken til Win) - Bare ha ett anti-virusprogram kjørende (alle anti-virus program gjør Xp treigt..) Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Om du fyller pc'en med mye "søppel" så kan den "lagge", men siden du har en god pc, og i tilllegg har mange "fjærne trojanske hester" programmer så skal den ikke lagge. Kanskje du kan kreve en ny XP Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Er nett gått over til Xp, så vil ikkje ha gamle "win-looken" Pc'n skal jo ikkje ha noko problem med å køyre full utsjånad på XP. Eg har berre eitt anti-virusprgram køyrande (Trend Micro Pc-cilin Internet security) Kan dette vere årsaka til "laggen"? Som sagt har eg ein ny pc, så den er ikkje fylt med masse søppel (iallfall ikkje endå) Men takk for tipsa Men eg er fortsatt open for fleire gode tips/idear Lenke til kommentar
Varani Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Selvom du ikke ser alt "søppelet" som ligger inne, så legger det seg jævlig mye drit på kort tid. Det er noe jeg har erfart, enda jeg ikke har noen god pc, men er oppdatert mange ganger.. Bruker du IE ? Prøv å deaktiver anti-virusprogrammet ditt, og se om det kanskje hjelper.. ? Hvor lenge siden er det du la inn Xp ? Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Last ned Ad-Aware gratis fra www.download.com, så kan du scanne pc'en for "søppel". Som Varani sier, så kan det ligge mye som du ikke ser der. Ad-Aware fjerner det fra pcen din Lenke til kommentar
Varani Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Search and destroy er også ett fint verktøy. Ad-Aware + Search and Destroy = Nesten søppelfri pc Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Eg bruker Mozilla Firefox, ikkje IE. Eg skal ta å prøve å deaktivere virusprogrammet straks Eg la inn XP den 12.05... jornan: Eg har installert og køyrt Ad-aware Lenke til kommentar
Varani Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Det er bra at du bruker Mozilla har du kjørt Search and Destroy da ? Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 hehe, jepp, Mozilla er tingen:P Nei, eg har ikkje køyrt Search and Destroy, men skal ta å gjere det! Men eg har på følelsen at det ikkje vil gjere noko forskjell, men vert eit forsøk Og igjen - Er open for fleire gode tips/idear ! Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 HijackThis er bra å starte med - siden du kanskje ikke har styggedom, men bare mye trygge saker installert. Last ned (sig), scan, lim inn loggen her. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Slett midlertididge filer, sjekk etter virus og spyware, defragmenter og søk etter feil med Scandisk eller lignende. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Kjører XP på en gamal 850Mhz-kasse. Suser som smør. XP behøver ikke lagge. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Stemmer, XP behøver absolutt ikke å algge. Kjører selv på en 700 Mhz, det fungerer bra. Opprydding er en fin ting! Lenke til kommentar
Varani Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Generelt å passe litt på hva man legger inn på maskinen og slikt og sånt og se litt etter hva man aksepterer og slikt. Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Kan ein feilinstallert driver forårsakt "laggen" i Win Xp min? Lenke til kommentar
Varani Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Kan være, men det er nok litt søppel og slikt innimellom der og. Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Om det i det heile tatt er noko søppel, så må det vere utrulig lite. Eg har køyrt: Search and Destroy, ad-aware, CCleander (crap cleaner), microsoft antispyware, defragmentering og Trend Micro anti-virus program Går det ann å gjere meir spør eg? No har det seg slik at eg trur eg installerte feil driver til lydkortet mitt, for eit par dager sidan, noko som kan ha forårsaka laggen. Men i går installerte eg ein ny ved hjelp av Msi Update (og då er det nok lite sannsynleg at eg får feil driver?), og det verkar som om laggen er borte Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Har vært borti noe av det samme på en maskin jeg hjalp til med. Maskinen var mer enn rask nok, men var problem med at maskinen hang i et sekund med jevne mellomrom, man merket det spesielt når man beveget musa. BIOS oppdatering løste problemet Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Men musa henger seg ikkje opp akkurat, den er heile tida i bevegelse, men den "lagger" litt vist du forstår kva eg meiner Men forhåpentlegvis er problemet løyst no, Bios oppdatering har eg gjort! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå