Gå til innhold

Ultra Portable Pc.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått 9000.- for å kjøpe en bærbar pc.(Legger sikkert mer i selv).

Pcen skal brukes til Skole/Hjemme, Se filmer på, Høre på musikk å laste ned diverse ting, ikke noe selig spilling.

Jeg har sett på flere pcer å vil ha Widescreen, gjerne en 12"/12.1", 14/14.1". for da blir den ikke så veldig stor å yung å dra med seg på skolen osv.

Har sett på de såkalte Ultraportable pcene, de er tynne og de er lette, men de koster som regel 17 000.- og oppover(Vet de finnes sikkert billigere) å det er er litt mys synes jeg, for da må jeg legge 8000.- i selv. Kunne tenke meg en til rundt 9000-11 000.- har sett på noen som f.eks MSI Megabook, Aopen 1551, Elitegroup G220 Ultraportabel og Medion SIM2000. Men er ikke helt inn i det med bærbar, har hatt stasjoner hele livet.

Det jeg alså ser etter er en som er lett, tynn og grei ytelse(med andre ord en Ultra portable), Vil også ha enheter som DVD Brenner, W-Lan. Garanti er også veldig sterkt ønsket.

Noen forslag til hvordan pc, jeg kan kjøpe/Bygge, så legg gjerne igjen en kommentar.

For jeg har tenkt å kjøpe den ganske snart.

på forhånd: Takk!

Mvh Thomas G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv på utkikk etter en ultraportabel-lignende maskin, og har egentlig falt på tre maskiner: AOpen 1551 (PSData Tundra 1551) og MSI Megabook (Komplett Notebook) S260 (Intel) + S270 (AMD). Alle tre, iallefall de to som er tilgjengelig, har en fin pris, like over 10.000 .

Blir vel S270 (AMD Turion 64) på meg, bare Komplett for de inn.

Har lenge hatt lyst på 1551, men de to MSI modellene (spes S270) er vel rimelig overlegne 1551 på hardware og kvalitet virker det som.

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Man må nok opp i 13000kr for å få en god ultraportabel maskin. Da jeg kjøpte min Asus S5 fantes den med celeron m og jeg fikk studentrabatt gjennom ad.no. Prisen på den var 11 500, noe som er en vanvittig god pris for en ultraportabel.

Ta en titt på tråden i min signatur for å se mer informasjon om akkurat denne maskinen, så skader det jo ikke å sende en mail til ad.no og spørre om studentrabatt?

Lenke til kommentar

plus denna da.

http://www.zepto.no/Default.aspx?page=Note...KiA4yLBnlwYHdQT

Centrino™ ULV teknologi

Magnesium kabinett

12.1" XGA Skærm 1024x768

Intel Extreme graphics 32MB shared grafikkort

Intel® Pentium M 1.0 GHz ULV prosessor

3 x USB 2.0 Porter / 1 x VGA ut

Intel® 802.11g 54Mbit trådløst nettverk, 10/100Mbit nettverk

Mic. IN / Line OUT / Infrarød port, innebygget SD kortleser

56K modem

inkl. lader og batteri

Vekt kun 1.08kg / 1.19kg med batteri

kr 13 025,00

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Anbefaler AOpen 1551 hvis du vil ha en billig ultraportabel pc. Har en selv og er godt fornøyd.

helt enig i dette DENNE så slenger du på et 8 cellers batteri.

kobles slike batterier utpå pcen? eller må du bytte ut det batteriet du allerede har?

Du må bytte ut det batteriet som er koblet til. Det ligger på baksiden av maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...