siberiantiger Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hei! Jeg har et Sony dcrhc42 og ut fra det jeg har lest/sett, så er det følgende ulemper/forskjeller med hc90 i forhold til det jeg har nå. Det er følgende (ooops, det KAN være feil her.. og hvis så er tilfelle, skriv gjene en kommentar): Knappen for 16:9/4:3 modus er flyttet til bak på kamera på hc90 (bagatell) Easy knapp på hc90 er liten rund mens easy knapp på hc42 er lang (bagatell) Annen type bryter på hc90 enn hc42 for av/på/mode (ikke "vri" slik som på hc42) (bagatell) Indikator lysene er plassert bak på kamera istedet for oppe på siden som på hc42 (bagatell) HC90 har innebygget batteri (noe som gjør at det begrenser hvor stort fysisk og dermed kapasitet på tid - en viktig funksjon som er blitt "borte" på hc90 mener nå jeg da) Ser ut som mini søker på hc 90 ikke kan draes ut og at knapp for skarphet er rett under istedet for på siden (bagatell) Ellers ser det ut som photo og zoom knapp er likens både på design og plassering HC90 har "bare 120x Digital zoom, hc42 har 480x (bagatell ettersom du optisk er det som teller. HC90 har bare 10x optisk zoom i forhold til hc42 som har 12x. (Jeg tror ikke dette er så stor forskjell at det gjør noe, så lenge bildet blir 2x bedre på hc90) Topp mating av kassett på hc90, mens hc42 har undermating (bagatell) Reset knapp på hc90 er øverst, mens på hc42 er den lavt nede på kassett siden (bagatell) Portene på hc90 er i front på høyden midt på, mens på hc42 er de høyt opp liggende (bagatell) HC90 har innebygget blitz lampe! HC90 er litt tykkere/tyngre (så liten forskjell at det ikke har særlig betydning) HC90 har sonnar linse og hc42 har tessar (Sonnar er best) Stativ sokkel på hc90 er i front på kamera (under) mens hc42 har disse 2 hullene på baksiden under (samme side) (usikker på hva det har å si for stabilitet og slikt.. men anser dette som bagatell inntil det motsatte er bevist) HC90 har ikke docking stasjon mulighet (bagatell) Matingen av memory kortet ser ut til å være inne i "luken" der batteriet sitter i motsetning til i hc42 der den er "åpen" på fronten. Både fordel om ulempe, ettersom du må opp med batteri luken for å ta ut kortet (detter batteriet ut når du gjør dette?) samtidlig så er det mindre fare for støv ansamling.. (egentlig en bagatell) Nightshot knappen er plassert på samme plass.. men HC90 har ikke Plus versjonen (altså ikke farger i supernight mode) Åpne kassett luke knappen er plassert oppå toppen på hc90 mens den er bak nede på hc42 Så har jeg følgende spørsmål til de som faktisk har et HC90: Jeg ser ingen luke knapp på hc90 slik hc42 har, men har sett at det er en luke på det.. hvor befinner denne knappen seg? Har HC90 infrarød port og følger det med fjernkontroll? Har HC90 Nigshshot light (infrarød "belysning") Finnes det et større batteri enn NP-FA70? F.eks NP-FA90? (evt. hva spesifikasjonene på det?) Hva er prisen på 70 (og 90) batteriet? Har dere funnet en plass hvor man kan finne ut hva slags ekstrautstyr dette kameraet kan ha? På sony sin hjemmeside, finner jeg bare katalogen for 2004, og den er det bare tilleggs utstyr for HC85. På enkelte bilder av HC90 tatt underfra, ser det ut som en lang "port" .. er det noe "port" der? I såfall, hva gjør den? (Ser ut som et lite symbol i nærheten av den, vet ikke hva det er) Er de 3 Megapixel bildene på hc90 like gode som på et fotoapparat som har 3 megapixel? Får man kjøpt en video kabel med S-Video i andre enden (som kan kobles på tv)? Følger det med 16MB kort + adapter? Vel, hvis noen vet dette eller deler av det, håper jeg dere kan skrive en liten kommentar på det. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Annen type bryter på hc90 enn hc42 for av/på/mode (ikke "vri" slik som på hc42) (bagatell) Bryteren du refererer til er bedre på HC42 enn HC90 etter min mening. Ellers ser det ut som photo og zoom knapp er likens både på design og plassering Nei, HC42 har en mer stiv zoomknapp slik at det er lettere å kontrollere den. HC90 sin blir for løs / yter for liten motstand. Topp mating av kassett på hc90, mens hc42 har undermating (bagatell) Dette er lang ifra en bagatell. Med undermating må du fjerne stativet for å bytte kassett... HC90 har innebygget blitz lampe! Dessverre virker den kun for stillbilder :-( HC90 har ikke docking stasjon mulighet (bagatell) Jeg ville gjerne hatt mulighet for det på HC90, savner det fra HC42. Ingen bagatell IMO. Matingen av memory kortet ser ut til å være inne i "luken" der batteriet sitter i motsetning til i hc42 der den er "åpen" på fronten. Både fordel om ulempe, ettersom du må opp med batteri luken for å ta ut kortet (detter batteriet ut når du gjør dette?) Nei batteriet faller ikke ut, det er festet godt med en skyve-til-side-dings. Har HC90 infrarød port og følger det med fjernkontroll? Har HC90 Nigshshot light (infrarød "belysning") Fjernkontroll følger med. Selvfølgelig har kameraet IR belysning. Hvordan tror du det kan filme i 0 lux uten? Finnes det et større batteri enn NP-FA70? F.eks NP-FA90? (evt. hva spesifikasjonene på det?) Hva er prisen på 70 (og 90) batteriet? Ja, NP-FA90 finnes. Google etter det. Har dere funnet en plass hvor man kan finne ut hva slags ekstrautstyr dette kameraet kan ha? På sony sin hjemmeside, finner jeg bare katalogen for 2004, og den er det bare tilleggs utstyr for HC85. Sony har klart det mesterverket å få masse flotte kamera på markedet, men tilleggsutstyret er flere måneder forsinket! Snakk om tapt fortjeneste! På enkelte bilder av HC90 tatt underfra, ser det ut som en lang "port" .. er det noe "port" der? I såfall, hva gjør den? (Ser ut som et lite symbol i nærheten av den, vet ikke hva det er) Dette er reservert Sony-ninjaer, beklager. Er de 3 Megapixel bildene på hc90 like gode som på et fotoapparat som har 3 megapixel? Umulig å svare på - det finnes gode og dårlige 3mpix fotoapparat. Men bildene er kurrante etter min mening, kan fint erstatte et kamera sånn circa ja kanskje umm... Får man kjøpt en video kabel med S-Video i andre enden (som kan kobles på tv)? Ja! Originalt Sony tilbehør det. Følger det med 16MB kort + adapter? Ja. Vel, hvis noen vet dette eller deler av det, håper jeg dere kan skrive en liten kommentar på det. Liten kommentar til alle de spørsmålene? :!: Endret 22. mai 2005 av Linuxguru Lenke til kommentar
siberiantiger Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Annen type bryter på hc90 enn hc42 for av/på/mode (ikke "vri" slik som på hc42) (bagatell) Bryteren du refererer til er bedre på HC42 enn HC90 etter min mening. Ellers ser det ut som photo og zoom knapp er likens både på design og plassering Nei, HC42 har en mer stiv zoomknapp slik at det er lettere å kontrollere den. HC90 sin blir for løs / yter for liten motstand. Topp mating av kassett på hc90, mens hc42 har undermating (bagatell) Dette er lang ifra en bagatell. Med undermating må du fjerne stativet for å bytte kassett... Ok, som sagt så har jeg ikke testet HC90 selv.. men vurdere å kjøpe den.. det jeg har skrevet her, er med utgangs punkt i det jeg har funnet av artikler rundt om på nettet og bilder jeg har sett av kamera. Så når du sier det, så er jeg enig i at bunnmating egentlig er ganske dumt.. HC90 har innebygget blitz lampe! Dessverre virker den kun for stillbilder :-( HC90 har ikke docking stasjon mulighet (bagatell) Jeg ville gjerne hatt mulighet for det på HC90, savner det fra HC42. Ingen bagatell IMO. Det er vel ikke et "MUST"? Men ok.. det er opp til en hver enkelt hvor viktig denne funksjonen er.. Matingen av memory kortet ser ut til å være inne i "luken" der batteriet sitter i motsetning til i hc42 der den er "åpen" på fronten. Både fordel om ulempe, ettersom du må opp med batteri luken for å ta ut kortet (detter batteriet ut når du gjør dette?) Nei batteriet faller ikke ut, det er festet godt med en skyve-til-side-dings. Bra! Har HC90 infrarød port og følger det med fjernkontroll? Har HC90 Nigshshot light (infrarød "belysning") Fjernkontroll følger med. Selvfølgelig har kameraet IR belysning. Hvordan tror du det kan filme i 0 lux uten? Nei si det.. hehe Finnes det et større batteri enn NP-FA70? F.eks NP-FA90? (evt. hva spesifikasjonene på det?) Hva er prisen på 70 (og 90) batteriet? Ja, NP-FA90 finnes. Google etter det. Takk! Har dere funnet en plass hvor man kan finne ut hva slags ekstrautstyr dette kameraet kan ha? På sony sin hjemmeside, finner jeg bare katalogen for 2004, og den er det bare tilleggs utstyr for HC85. Sony har klart det mesterverket å få masse flotte kamera på markedet, men tilleggsutstyret er flere måneder forsinket! Snakk om tapt fortjeneste! Hehe, enig! Men trodde faktisk Sony ikek hadde slike problemer.. det var ihvertfall det de sa både på Siba, Expert, Elkjøp og Binders.. (ta aldri en selger bokstavelig) På enkelte bilder av HC90 tatt underfra, ser det ut som en lang "port" .. er det noe "port" der? I såfall, hva gjør den? (Ser ut som et lite symbol i nærheten av den, vet ikke hva det er) Dette er reservert Sony-ninjaer, beklager. Ok Er de 3 Megapixel bildene på hc90 like gode som på et fotoapparat som har 3 megapixel? Umulig å svare på - det finnes gode og dårlige 3mpix fotoapparat. Men bildene er kurrante etter min mening, kan fint erstatte et kamera sånn circa ja kanskje umm... Pr i dag har jeg et Canon IXUS 330 med 2.1 Megapixel og er fornøyd med det.. så om det er bedre enn det så er jeg glad! Får man kjøpt en video kabel med S-Video i andre enden (som kan kobles på tv)? Ja! Originalt Sony tilbehør det. Følger det med 16MB kort + adapter? Ja. Jøss! Det er nå bra da! Tilleggs spørsmål: Med HC90 stemmer det vel at det ikke har Nightshot PLUS?! Vel, hvis noen vet dette eller deler av det, håper jeg dere kan skrive en liten kommentar på det. Liten kommentar til alle de spørsmålene? :!: Takk! Se svar på opprinnelig svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå