ak_schille Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Min far har glemt Windows XP passordet sitt. Han har verken passord til sin egen konto eller administrator. Hvordan kan han komme seg inn på maskinen sin igjen? Cheesy_P Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Prøv å søk på Microsoft sin side jeg tror man kunne bruke diskett eller noe for å få passordet tilbake Endret 22. mai 2005 av MongoMan Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Der kansje det kan hjelpe Btw:PC-en fungerer ikke, og jeg aner ikke hvorfor du vet hva som er galt Endret 22. mai 2005 av MongoMan Lenke til kommentar
RazAquato Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 problemet er at den disketten kun kan brukes på maskinen den er laget for. det er sikkert flere metoder for å finne passord til f.eks. Administrator på en xp maskin, men den eneste jeg vet om er rett og slett ett helv***e. først må man boote med et OS som kan lese NTFS partisjoner (f.eks. linux eller dos2ntfs) deretter kopiere en fil som heter SAM (Securitysomethingsomething) fila i seg selv er ikke stor, men du kan umulig klare å få lest/kopiert den uten å boote fra et annet medium enn harddisken når du endelig har fått tak i den filen (som inneholder passordet) må du bruteforce fila for å få tak i passordet (noe som kan ta flere dager, avhengig av maskinkraft og lengde på passordet) og tro meg; du finner ingen som vil påta seg en slik jobb for under 5000kr med andre ord: mye bedre å formattere hele maskina; legge inn alt på nytt SÅ lage en recovery diskett. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Har du prøvd Offline NT Password and Registry Editor Har prøvd det en gang og funket bra. Men det krever tid og en del kunnskaper for å gjøre sånne root boot registry redigering. men uansett hadde jeg anbefalt dette, enn Formatering! Endret 27. mai 2005 av chakl Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Logg inn i sikkerhets modus som Administrator. Slett passordet på din fars bruker. Logg inn på vanlig måte. (Prøv: admin, administrator, ibm, dell, windows, eller andre opplagte ting. Hvis PC'n ble kjøpt komplet så ta kontakt med forhandler.) Endret 27. mai 2005 av -¤Zen¤- Lenke til kommentar
ZeLEkT Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 OK Admins, ikke drep meg nå Du kan prøve å cracke SAM fila di .. Den ligger i C:\windows\system32\config\SAM Last ned SAM Inside .. Det kan du bruke til å cracke passordet;p Ganske enkelt. Var noe mer piss å gjøre også som jeg ikke husker. Søk på google.com Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 -¤Zen¤-Logg inn i sikkerhets modus som Administrator. Slett passordet på din fars bruker. Logg inn på vanlig måte. (Prøv: admin, administrator, ibm, dell, windows, eller andre opplagte ting. Hvis PC'n ble kjøpt komplet så ta kontakt med forhandler.) OK Admins, ikke drep meg nå Du kan prøve å cracke SAM fila di .. Den ligger i C:\windows\system32\config\SAM Last ned SAM Inside .. Det kan du bruke til å cracke passordet;p Ganske enkelt. Var noe mer piss å gjøre også som jeg ikke husker. Søk på google.com Jahh.som sagt så hadde han ikke tilgang til noen av kontoene som hadde administrator rettigheter. *Så å slette hans far passord er ikke mulig. *Hvis man bare er vanlig users, så har man ingen tilgang til sånne filer, og dermed går ikke ann å brute force. Lenke til kommentar
EirikH Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Det finnes flere programmer som kan resette administrator passordet. Jeg har en XP bootcd som kan fikse problemet ditt, men på grunn av lisenser osv, kan den desverre ikke legges ut. Sjekk Bart PE (http://www.nu2.nu/pebuilder/index.php?p=1) og kompiler en CD selv (selve programmet for å resette admin passord er gratis). Det tar litt tid å gjøre dette - men det funker som f--- Eirik Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Logg inn i sikkerhets modus som Administrator.Slett passordet på din fars bruker. Logg inn på vanlig måte. (Prøv: admin, administrator, ibm, dell, windows, eller andre opplagte ting. Hvis PC'n ble kjøpt komplet så ta kontakt med forhandler.) Det skal gå fint. Du kan riktignok ikke slette passordet, Men endre det uten å taste inn det gamle. Lenke til kommentar
klevjer1 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Blir ikke passordet resatt hvis man flasher biosen? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Blir ikke passordet resatt hvis man flasher biosen? Nei. Det gjelder bare et evt. biospassord, som er noe helt annet enn windowspassord Lenke til kommentar
Dream_0n Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 du logger deg bare inn i sikerhets modus å sletter passordet til far din Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 trenger du passord då? altså vist ikkje er jo det eit stoooor sikkerhets hull eller? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hvis man er heldig og det ikke er langt inn noe passord på Admin-kontoen, er det bare å starte opp i sikkerhetsmodus som noen her har nevnt og deretter forandre passordet på evt. brukere. Hvis det er satt passord på Admin-kontoen er man like langt. Da må man bruke programvare for å nullstille passord. Et søk på forumet vil gi deg svar på hvor du kan finne i allefall ett program som både er enkelt og gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå