bobbybrun Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 har ofte lurt på hvem som er så dumme at de lar seg lure av de store operatørene sine lokkepriser på mobiltelefoner, med påfølgende lange binding av rådyre abonnement. etter å ha lest litt på dette forumet hvor folk hele tiden spør etter hvor man kan finne f.eks k750i billig med abonnement. les denne artikkelen først folkens : http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article370697.ece Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Kanskje på grunn av dette: Et lite aber er det imidlertid: De aller billigste abonnementene må forhåndsbetales. Dette gir deg en rentekostnad, samtidig som du kan tape penger dersom selskapet går konkurs. Dessuten vil ny teknologi som Edge og 3g ikke være tilgjengelig med disse abonnementene Andre igjen ønsker en av de store operatørene da de har et massivt forhandlernett. Man slipper også å legge ut en stor sum for telefonen her og nå, men kan heller ta den på kostnadsfri "avbetaling". Er en rentekostnad der i tillegg til at du frigir et større beløp du kan bruke på andre ting. Alt dette er viktigere for meg enn å spare noen småkroner hver måned over en lengre periode. Lenke til kommentar
bobbybrun Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Andre igjen ønsker en av de store operatørene da de har et massivt forhandlernett. Man slipper også å legge ut en stor sum for telefonen her og nå, men kan heller ta den på kostnadsfri "avbetaling". Er en rentekostnad der i tillegg til at du frigir et større beløp du kan bruke på andre ting. Alt dette er viktigere for meg enn å spare noen småkroner hver måned over en lengre periode. desverre tror jeg nok at de store massene kjøper disse telefonene med dyre abonnement rett og slett fordi de ikke vet bedre. dessuten er prisforskjellen per år på billigst og dyrest abonnement på flere 1000kr for en vanlig bruker. renteargumentet er vel ikke særlig relevant for øyeblikket da renten på en vanlig brukskonto ligger og vipper rundt null! Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Andre igjen ønsker en av de store operatørene da de har et massivt forhandlernett. Man slipper også å legge ut en stor sum for telefonen her og nå, men kan heller ta den på kostnadsfri "avbetaling". Er en rentekostnad der i tillegg til at du frigir et større beløp du kan bruke på andre ting. Alt dette er viktigere for meg enn å spare noen småkroner hver måned over en lengre periode. desverre tror jeg nok at de store massene kjøper disse telefonene med dyre abonnement rett og slett fordi de ikke vet bedre. dessuten er prisforskjellen per år på billigst og dyrest abonnement på flere 1000kr for en vanlig bruker. renteargumentet er vel ikke særlig relevant for øyeblikket da renten på en vanlig brukskonto ligger og vipper rundt null! En normal bruker ringer vel for ca 4-5 tusen kroner i året. Er ikke flere tusen å spare da, når man regner med mobilprisen. Rentekostnaden regnes ikke direkte mot bankrente, men mot alternativ investering, som f.eks aksjer eller liknende. blir ikke store forskjellen, men den er der. Viktigste grunnen er nok at man ikke gidder å legge ut 3000 kr for en mobil når man kan legge ut 500. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå