Gå til innhold

Er 350 watt psu for lite?

Anbefalte innlegg

jeg ser at mange av dere er veldig opptatte av psu, sitter på et artic cooling kabb med 350w psu. leste mange tester før jeg kjøpte og de skrøt mye av psun. men lurer på om det er for lite.

jeg har MSI K8N NEO4

3200+ @ 9 x 280 (2520mhz) med 1.45 v

1024 kingston hyperx på 2.8 v

850xt som er oppe 570/625 under benchmarking. 520/540 til vanlig.

maxtor dimondmax10 250gb

og en benq dvd brenner.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har AC T1 kab. selv.

Først: Bedre med 350W Sesonic enn 400W Q-tec

Så: Den kritiske verdien er amperen på 12V'en (som vell er 17 ampere)

Vil tro at det holder til oppsettet ditt - men ikke gjør regning med å kunne klokke i hjel CPUen (selv om det du har nå er bra).

Ta turen innom MSI forumet ( forum.msi.com.tw ) - på nVidia AMD64 seksjonen - og se etter PSU kalkulatoren laget av Syar2003 og Supershanks for nøyaktig beregning av strømbehov

Lenke til kommentar
Hei!

Har AC T1 kab. selv.

Først: Bedre med 350W Sesonic enn 400W Q-tec

Så: Den kritiske verdien er amperen på 12V'en (som vell er 17 ampere)

Vil tro at det holder til oppsettet ditt - men ikke gjør regning med å kunne klokke i hjel CPUen (selv om det du har nå er bra).

Ta turen innom MSI forumet ( forum.msi.com.tw ) - på nVidia AMD64 seksjonen - og se etter PSU kalkulatoren laget av Syar2003 og Supershanks for nøyaktig beregning av strømbehov

klarer ikke finne den kalkukatoren...... du har vel ikke tilfeldigvis en link??? har du hørt om noen som har skifta psu i silentium? skal jo være litt komplisert. må jo sikkert gjøre det om et år eller noe :roll:

Lenke til kommentar

350 "bra" watt holder enda koken, men visst effektforbrukern fortsetter og øke som den har gjort de siste årene så må du nok skifte den ut om noen år ja.

en annen kjekk ting med og ha en kraftig psu er at den ofte blir mer stillegående ettersom den slipper og kjøre på full effekt hele tiden. eller no slikt.

Lenke til kommentar
350 "bra" watt holder enda koken, men visst effektforbrukern fortsetter og øke som den har gjort de siste årene så må du nok skifte den ut om noen år ja.

en annen kjekk ting med og ha en kraftig psu er at den ofte blir mer stillegående ettersom den slipper og kjøre på full effekt hele tiden. eller no slikt.

det er jo ikke noe bråk fra et artic cooling kabb.... det er lydløst. :yes: så støy er ikke noe heft.

det hele kommer vel ann på om jeg klarer og være fornøyd med den maskina jeg har. den burde holde 1-2 år. men har jo hele tiden lyst på nye ting.

uansett fant calkulatoren den sa at jeg treger 255 Watt på load, så da er jeg god.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

det er jo ikke noe bråk fra et artic cooling kabb.... det er lydløst. :yes: så støy er ikke noe heft.

det hele kommer vel ann på om jeg klarer og være fornøyd med den maskina jeg har. den burde holde 1-2 år. men har jo hele tiden lyst på nye ting.

uansett fant calkulatoren den sa at jeg treger 255 Watt på load, så da er jeg god.

Har ikke lyst til å linke til den kalkulatoren? :)

tror jeg i allefall berger med psu i ca 10 år til :p 2 stk. 710w :p

Lenke til kommentar

Rart det der... mitt er ikke lydløst... ok stille ikke mer.

Den ene vifta bak sviver for fullt hele veien....

det er jo synd det da, får du ikke lyst og bytte vifta? må jo være defekt. stopper jeg skjermkortet må jeg stikke hodet inn i kabb for og høre og JA jeg er kresen når det kommer til lyd. egentlig synd at skjermkortet ødelegger morroa( HIS iceQ II) blir trolig og montere en cpu kjøler med 80 mm silenX i sommer, det har jeg litt trua på

Lenke til kommentar

Vurderer å koble ut viftene ... går ikke ann å koble ut bare en.

CPU tempen er jo ikke mer enn 34 grader idlee (ca 40 load) uansett (med boxed kjøler, Artic Cooler CPU vifte på vei med posten aws)

PS: Vært i Ungarn ... grått og trist - samma med befolkningen... men spriten var billig og nattklubbene livlige :green:

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Vurderer å koble ut viftene ... går ikke ann å koble ut bare en.

CPU tempen er jo ikke mer enn 34 grader idlee (ca 40 load) uansett (med boxed kjøler, Artic Cooler CPU vifte på vei med posten aws)

PS: Vært i Ungarn ... grått og trist - samma med befolkningen... men spriten var billig og nattklubbene livlige  :green:

neimen hvordan kan du si noe sånn??? jeg bor i en nydelig by sør i ungarn. ikke grått og trist her :p vært i budapest om vinteren du?

ungarn er det landet i værden med de soleklart peneste damene, ute er det 25 grader, meldt 30 i morgen. går jeg 3 min er jeg på kiosken og der selger de øl til 4 kr halvliteren. husleia mi er 900,- da har jeg hus og hage. så det er fint og leve hær når man er sponsa av lånekassen. gir rom for mange unødvendige data innkjøp

litt of topic, men men. viftene selges jo en og en så det er jo rart om du ikke skal klare og ordne det med litt lednings arbeid. er jo de viftene som sørger for luft over cpu. men det kan virke fint om du stenger luftintakene slik at dn tar inn luft der bakviftene er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...