Moskus Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hei igjen, godtfolk! Jeg har laget et program som skal publiseres gratis. Men jeg er nysgjerrig på hvem som bruker det, så jeg vil ha en enkel kontroll på det. For å få til det må jeg få til å generere et passord fra en streng (for eksempel navn eller e-mail adresse), og selvfølgelig ha mulighet for å sjekke om dette navn og passord stemmer. Noen der ute som har en ide for å oppnå dette? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Du kan jo feks. kryptere hele navnet med md5. Vil jo ikke kunne dekryptere, men trengs det kan du prøve GeirGrusoms enkle metode. Men hvorfor trenge passord? Hvis programmet er gratis holder det vel med at folk skriver navnet sitt. Send navnet til en server som legger det til i en liste. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Men hvorfor trenge passord? Fordi jeg vil ha litt kontroll på hvem som registrer seg... Men takk, skal sjekke linkene. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Ja, men hvorfor trenger du passord for å sjekke hvem som registrer seg? Høres ut som du vil ha navnene til de som bruker programmet ditt. Det kan du jo bare spørre om det første gang programmet starter. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Joda, men da kan de skrive hva som helst. Dette er ikke et program som kommer til å ta av, så de få som bruker det vil jeg gjerne vite hvem er. Så for å kunne kjøre programmet "skikkelig", kan de sende en mail til meg, så sender jeg passord tilbake. Dessuten er det en god sjekk på om epost-adressen fungerer... Programmet har kun faglig interesse for akustikere, og jeg vil (i første omgang) rett og slett bare vite hvem som bruker det. Har erfaring med slike automatiske "navn og nummer" databaser, og folk skriver mye "jalla" der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå