Gå til innhold

Takler dette 6600GT kortet alle spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir å kjøpe denne komplette PC'en fra komplett.

Det jeg lurer på er om skjermkortet Gainward GeForce 6600GT 128MB er

stort nok til dagens spill.

Eller er det bedre å velge en av de andre alternativene?

kommer an litt på system speccen din og.. men tror ikke den vil klare alt på MAX flytene nei..

men kjører alle spillene ja ;)

Er det noen av de andre kortene som kan være et bedre

alternativ? (Max + 1000,-)

Lenke til kommentar

Altså, de fleste kort takler alle spill om man bare skrur ned grafikken. Har selv 6800gt og en hardt klokka pc, og skrur jeg bare på nok grafikk så får jeg tilogmed det kortet til å knele selv med klokking. Men om du feks ikke spiller med grafikk over 1280x1024 og iallefall medium grafikk så skal det meste gå rimelig bra.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Selv har jeg dette kortet 6600GT 128mb 1,6ns "GLH" GS. Det er liksom highend versjonen av 6600GT serien, liksom "the best". Med det kortet får jeg 7950 3Dmarks i 03 versjonen, omtrent det samme som jeg får med 9800XT på en annen maskin.

På 6600GT kunne jeg kjøre DOOM3 i high graphics på 1280x1024 uten merkbar lagg (og tro meg, jeg spiller cs og jeg merker framedrop). Mens derimot på HL² så måtte jeg ha på low for å ikke droppe (mulig at det var fordi jeg kjørte en mod og ikke selve hl2).

På 9800XT som fikk like bra score i 3Dmark, kunne jeg kjøre HL² i high graphics og på 1280x1024 uten lagg.

Så det varierer litt... Men skal maskinen brukes til CS så er nok dét kortet egnet til det. Kan anbefale å kjøpe ny kjøler da vifta er helt hinsides infernalsk.

Men dude, seriøst, ikke kjøp Twinmos lowend shittyass jallaminne. Gå for Corsair istedet (og ikke value serien).

Endret av Stigma2K
Lenke til kommentar

stigma2k, gainward er ikke noe mer highend en hvilket som helst annet 6600gt, så vidt jeg vet er XFX høyere klokket(da er det såfall de som er highend). Gainward har bare fancynavn og i noen tilfeller bedre kjøleløsninger. Jeg får foresten 10200 i 3dmark03, det med moderat overklokking.

Lenke til kommentar
stigma2k, gainward er ikke noe mer highend en hvilket som helst annet 6600gt, så vidt jeg vet er XFX høyere klokket(da er det såfall de som er highend). Gainward har bare fancynavn og i noen tilfeller bedre kjøleløsninger. Jeg får foresten 10200 i 3dmark03, det med moderat overklokking.

Gainward sitt GLH-kort har 1,6ns minne mot 2,0ns originalt. Dette vil si at kortet er spesifisert til å klare minst 1200 effektive Mhz på minnet, så dette kortet er kongen på haugen blant 6600GT-kortene ja.

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Ikke enig, da de ikke kommer klokket til 1200 stock som XFX gjør. Gainward kommer dog overklokket til 540mhz på core. Jeg har selv erfart at minne overklokking på skjermkortet er mest effektivt.

Mitt POV kort er vell 2ns, og det klokker til 1300mhz på minnet, men det er vell tilfeldigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...