Blodpudding Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Heisann, Jeg har fått meg en ny harddisk på 250 GB. Jeg bruker PCen til alt mulig, men det er viktigst at den oppfører seg bra i spill og musikkprogram som Cubase og Reason. Hvor mange partisjoner anbefales? 2 - En til OS og programmer, og resten til data(mp3, filmer osv? 3 - En til os, en til programmer, og resten til datalagring? Hvis jeg skal ha en egen partisjon til programmer, skal alle programmene være her (ikke bare spill og musikkprogram) som antivirus, adaware osv. Bør OS partisjonen være så Clean som mulig uten masse småprogram? Håper noen kan hjelpe! Takk Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg har bare ville delt opp harddisken i 2 partisjoner. Det har jeg gjort selv. C: = Operativsystem + programmer. D: = Spill + Data. Jeg ville ikke installert Norton, Ad-Aware osv på en annen partisjon enn den du har OS på, pga jeg tror det vil bli litt tull med registret hvis du må legge inn OS på nytt. Om jeg tar feil eller ikke her, vet jeg ikke. Men personlig liker jeg å ha en "fersk" maskin når jeg formaterer. Da blir jeg kvitt mange programmer som jeg ikke har orket å fjerne, eller som evt. kan ligge igjen på harddisken. Liten sjarm og installere alt på nytt. (Call me crazy, but that's who I am) Lenke til kommentar
CowsSayMooo Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg har delt disken inn i 3: c: Windows og installerte programmer - 10 GB d: Personlige filer, dokumenter, bilder - 5 GB e: Data / musikk / programmer / spill - 185 GB Bare å formatere c: når jeg skal installere Windows på nytt Alt av drivere og program ligger på E: , raskt og effektivt å installere Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Jeg foretrekker totalt 3 partisjoner: C: En til OS, programmer spill osv (ca 10GB) D: En til alle milige brukerfiler E: En på en egen ekstern disk til fullstendig backup av D: Dette er hva jeg foretrekker da. Ha jeg har er en annen sak. Har måttet dele innholdet litt utover de 3 fysiske harddiskene mine (Snart 4). Endret 22. mai 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Så du får ikke noe "performance boost" ved å atskille OS og applikasjoner på forskjellige partisjoner? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 jeg har 2 disker. Har en partisjon på den ene på ca 40-50 GB som skal holde til os og progs (ihvertfall foreløbig) og en på 100 til diverse filer, på den andre har jeg noen partisjoner med masse rart som skal formateres til en partisjon på ca 146GB til flere filer osv + en partisjon på ca 3 GB som jeg skal ha hvis jeg midlertidig skulle måtte reinstallere windows (har hatt mye trøbbel med det i det siste...) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Så du får ikke noe "performance boost" ved å atskille OS og applikasjoner på forskjellige partisjoner? Man kan få ytelseøkning hvis man bruker partisjoner som ligger på to fysisk forskjellgie disker, men ikke hvis de ligger på samme fysiske disk. Men dette er noe jeg har prioritert ned for å lette reinnstallasjon og forenkle oppdelingen av diskene. (Slik at PC'n kan kjøre med bare en disk når jeg ønsker det i blandt) Endret 22. mai 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
hds Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg har bare ville delt opp harddisken i 2 partisjoner.Det har jeg gjort selv. C: = Operativsystem + programmer. D: = Spill + Data. Liten sjarm og installere alt på nytt. (Call me crazy, but that's who I am) Samme her, hver gang jeg formaterer sier jeg til meg selv: "nå skal jeg ikke instalere alle de møkka programmene" og hver gang så ender jeg opp med like mye møkk. Derfor synes jeg det er greit å ha OS+programmer på samme partisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå