Das Bimmer Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 Hør her, søpplenisser: "I hate MS" var bare en qoute fra Chris Tom, fra AMD-zone. "Well my install of Office XP just decided that every time an e-mail comes in to Outlook that it needs to install that feature because it is not available. Never mind that I haven't installed any new hardware on this box in almost a year, it still wants to install that check e-mail feature. I hate MS." Hvis Microsoft absulutt skal lage OS og annen programvare, kan de iallefall prøve å lage noe som er bra, for oss "aggressive brukere", istedet for disse j/vla "Bug The User" -programmene som er ute og går nå for tiden. Eksempel: Når jeg typer en invalid url i IE 6, insisterer IE på å reroute meg til en MS-search-dings, OG det nytter ikke å trykke på stop-knappen! DEN FUNGERER RETT OG SLETT IKKE. Hvorfor??? Og hvorfor får jeg ikke slått av denne elendige, og aldeles verdiløse funksjonen??? OG; hvorfor får jeg ikke AVBRUTT dette ved å trykke på stop-knappen??? Et eksempel til: hvis jeg trykker på en link, som viser seg å være en email-adresse, må jeg trykke yes/no/cancel eller whatever 4 ganger for å komme ut av den elendige outlook/bæsj menyen. (Siden jeg ikke har noen av delene instalert) (Trykker cancel) 1. Are you sure you want to exit the setup of microsoft outlook? (Trykker yes) 2. No profiles have been created.... bla bla bla (Trykker OK) 3. The server is not available... bla bla bla (Trykker OK) Og DA, etter intet mindre enn 4 trykk, kan jeg endelig returnere til min surfing. LAME. Way to go bill... Just another Bug-The-User. [ Denne Melding var redigert av: Das Bimmer på 2002-07-17 20:24 ] Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Quote: Den 2002-07-16 23:19, Anders Leipsland skrev:De har:- Standardisert en del ting- Gjort masse ting endel enklere- Lagd et OS som de fleste er fornøyd med 1. Standarisering vha. monopol? Det er ikke min stil. Ellers er Microsoft mer kjent for å rappe standarder fra andre og gjøre små justeringer for at det skal bli inkompatibelt med standardene (f.eks Kerberos, Java osv) 2. Enklere enn hva da? Ikke glem at MS helt fram til 1995 hadde MS-DOS som sitt primære OS (Windows var bare et skall og få brukte NT). Det var ganske mye knot med konfigurering og greier på denne tida, så det skulle bare mangle om ikke de nyeste windows-versjonene er litt enklere. Mac og Amiga hadde forøvrig enkle grafiske brukergrensesnitt på 80-tallet og lå vel ca. 10 år foran MS på dette området. Så hvordan man da får MS til å være "skaperen" av brukervennlighet skjønner jeg rett og slett ikke. Nyere versjoner av MacOS går fortsatt for å være enklere å bruke enn Windows for nybegynnere. 3. De fleste har rett og slett ingenting å sammenlikne med fordi MS i årevis har hatt et ulovlig monopol. Spør du folk syns vel de fleste at Vinmonopolet er bra (på utvalg altså, ikke priser :sad: ), men de har jo ingenting å sammenlikne med. Det finnes f.eks spesialiserte vin-forretninger i utlandet som har enormt mye bedre utvalg enn Vinmonopolet, men mange er jo ikke klar over det fordi de ikke har vært på sånne steder. Jeg vil også si det er en myte at folk er så fornøyd, tenk på alle problemene som er mer eller mindre unike med MS-operativsystem, som virus, stadige reformateringer og annet tullball. Hvis folk ikke er misfornøyd med slike ting vet de rett og slett ikke bedre. For det burde ikke være slik, og hadde konkurranse-forholdene vært bedre er jeg 100% sikker på at det ville vært bedre OS på markedet enn vi har i dag. Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Nå må dere gi dere. Det er da ingen som lager light-versjoner av Windows. Det finnes programmer som stripper Windows for stæsj, men det er da noe helt annet, eller hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå