bonebraker Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 eg lurte på kor høgt eg kan stille vcore på min 3ghz prescott som begynner på 1,375v Lenke til kommentar
Stian_t Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hvorfor vil du vite det? Skal du klokke den..? Er ikke akkurat noe vits å stille på volten hvis du ikke skal klokke den..! Boxed kjøler? 1.6V ved boxed kanskje.. Evt 1.7 max.. Regner med at 1.7 blir for varmt men. Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Hvorfor vil du vite det? Skal du klokke den..? ehmm.. ja viss du hadde sett på ka sida heite(overklokking.no) so er det kansje ikkje so usansynli at eg skal klokke lenger har allerede klokka den til 3,6 var oppe i 3,7 men blei ustabilt etter ei lita stund i spel, har ikkje prøvd vcore høgre oppe enn 1,55. har vannkjøling, max 33 grade idle på 3,7ghz edit: viss du anbefaler noken å skru opp volten til 1,6 me boxed so burde du gi dei noken krone i sikring, northwood har stor sjangs for å bli ødelagt me 1,7 boxed eller ikkje og prescott starter på mindre enn northwood. og 1,7 er noke eg absolut ikkje skal prøve Endret 22. mai 2005 av bonebraker Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 heisan, 1.6 er vel max på vann. 1.55 på god luft mens 1.7 er bare for folk med fasekjølere.. Husk at det som oftes er hovedkortet som takker for seg ved presscott klokking. passpå at mosfetene på kortet ikke blir for varme. Om du ikke allerede har, så kan/bør du montere kjøleribber på dem.. mvh Espen Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Husk at det som oftes er hovedkortet som takker for seg ved presscott klokking. passpå at mosfetene på kortet ikke blir for mosfetene? har prøvd å stille vcore til 1,6v og ett eller anna har allerede takka for seg disken er kaputt nesten garantert og hk eller cpu eller begge deler Endret 24. mai 2005 av bonebraker Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Systemet kaputt? uff da.. om du ser i denne tråden, vil du finne noen svar anngående mosfets. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...cott,and,mosfet Hvilket hovedkort er det du har/hadde? alt helt dødt? mvh Espen Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 har/hadde Asus P4C800-E Deluxe. disken restarter seg i ett sett når eg startar pc'n og det kjem ikkje noke post screen som skal komme sjølv utan disk. einaste eg kjem på som kan gjer det er at enten ram,cpu eller hk er ødelagt, men viss eg huskar rikti skulle man få post lyd utan bilde med ødelagt ram og en alarm med ødelagt cpu uten post screen så da kom eg fram til at det må vere enten hk eller hk og cpu. ser ingen grunn til at det skulle vere ramen som er ødelagt da den ikkje er stilt over spesifisert spenning og er spesifisert til 550mhz. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Du får ta en titt på hovedkortet ditt.. om noe er svidd kan det som oftes ses, ville ikke kastet noe før jeg hadde fått testet det.. men i mine ører høres det mest ut som hovedkortet er kaputt.. Alltid kjipt nor noe tar kveld.. "kondolerer" du får prøve rma/bestille nytt kort? mvh Espen Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 ja eg får vel prøve på rma først takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå