Gå til innhold

Elkjøp - Kontakt telefon?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en telefon, og jeg trenger en som tåler støt og alt.

Derfor falt valget på Siemens M65. Så fant jeg fram til telefonen på Elkjøp, og der koster den bare 749,- helt ny. Det står at det er kontant telefon, men skjønner ikke helt dette her. Det følger altså ikke med noe abonnoment på den, men hvorfor går den ikke under kategorien "Uten Abonnoment" da? Kunne noen hjelpe meg å oppklare forskjellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne telefonen kan kun brukes med telenor kontantkort det første året du har den. Telenor kontant er svindyrt, så jeg vil heller anbefale deg å kjøpe den ulåst (slik at du kan bruke hva du vil på den), og så bruke et billig nettbasert kontantkort, eller tele2 champion.

Lenke til kommentar

vær obs på at du må betale 200 kr i startavgift for abonnementet.

Noe jeg irriterer meg grønn over at elkjøp bare skriver med ørsmå skrift i reklamen. Mens expert feller de 200 kr inn i prisen.

Sleipt spørr du meg.

Kjøp bare du kontant telefonen og bruk de pengene som er på kortet når du kjøper den.

Kast ut det kortet og sett i kortet du har fra før av (om det er telenor da)

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Er en måte å omgå dette på:

Kjøp en startpakke først. Denne koster 200 kr, men inkluderer ringetid.

Så oppgraderer du dette kontantkortet til et abonnement og får ringetiden kreditert på første regning.

Lenke til kommentar

Noe jeg irriterer meg grønn over at elkjøp bare skriver med ørsmå skrift i reklamen. Mens expert feller de 200 kr inn i prisen.

Sleipt spørr du meg.

Kjøp bare du kontant telefonen og bruk de pengene som er på kortet når du kjøper den.

Tull!

Startpakken er inkludert i denne prisen på Elkjøp også! Da må det isåfall være din lokale Elkjøpbutikk som kjører eget opplegg.

Lenke til kommentar

Sleipt spørr du meg.

Hæ? Det er ikke oppstartsavgift på et kontantkort min gode mann :). Derimot er det 100,- inkludert i ringetid i prisen på telefonen ved tegning av nytt nr, og det er likt for både elkjøp og expert. Skal ikke koste noe ekstra å kjøpe kontanttelefon enn det som står på prislappen.

Lenke til kommentar

Så oppgraderer du dette kontantkortet til et abonnement og får ringetiden kreditert på første regning.

Skjønte ikke den helt. Istedenfor å betale 200,- på første regning, så betaler du 200,- for ringetid som så blir kreditert idet du oppgraderer til abo. Du betaler jo 200,- begge gangene :p

Lenke til kommentar

jo.. det er 200 kr i oppstartsavgift når du etablerer nytt ab.

Trodde du visste dette siden du jobber i elkjøp.

Dette ble jeg opplyst om når jeg skulle kjøpe min M65 på elkjøp.

Sa da takk og farvell og gikk til expert der de 200 kr var innbakt i prisen .

Og når det står 799,- som det gjorde den gang.. og jeg kom til elkjøp og prisen ble 999 plutselig..

og så går jeg til expert og kjøper samme telefon for nøyaktig 999,- der de 200 kr er innbakt.. så jo.. avgift er det

Lenke til kommentar

Ja du sier det jo selv, det er det på abonnement! Ikke på kontantkort :).

EDIT: Om butikken sa at de skulle ha 999,- for telefonen direkte betalt i butikken så er det noe gæli som ikke er riktig her iallefall. :dontgetit:

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Skjønte ikke den helt. Istedenfor å betale 200,- på første regning, så betaler du 200,- for ringetid som så blir kreditert idet du oppgraderer til abo. Du betaler jo 200,- begge gangene :p

Om man oppretter abonnement koster det deg vanligvis kr 200.

Om man kjøper en startpakke koster denne 200, men man får tilbake 150 av dem når man oppgraderer til abonnement. Total etableringspris blir altså kr 50.

150 kr spart er 150 kr tjent.

Lenke til kommentar
Ja du sier det jo selv, det er det på abonnement! Ikke på kontantkort :).

EDIT: Om butikken sa at de skulle ha 999,- for telefonen direkte betalt i butikken så er det noe gæli som ikke er riktig her iallefall. :dontgetit:

du vet det at kontantkort også er ett abonnement.

Jeg fikk iallefall beskjed om hos elkjøp at prisen på 799 var uten de 200 kr jeg måtte betale til telenor for å opprette nytt kontantkort ab. Dermed ville den faktiske kjøps prisen bli 999.

Så dro jeg til expert, der jeg spurte dem om at prisen på 999 var med eller uten den avgiften på 200 kr som jeg må betale til telenor.

Da sa de at de hadde bakt de 200 kr inn i prisen og dermed var 999 den faktiske prisen jeg måtte betale.

Slik oppfattet jeg det..

Sto tillogmed i reklame avisen til elkjøp, med småe bokstaver at 200 kr i start avgift på nytt kontaktkort ab. kom i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...