Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ønsker tips til bilkjøp i 50-70k klassen (ferdig)

Anbefalte innlegg

har planer om bilkjøp, men har god tid.

Blir mye småkjøring. Må være en bil en slipper å mekke på, forholdsvis billig i drift, billig å forsikre. Må holde i 3 år. Tenkte på en småbil i Astra størrelsen.

Har veldig lite greie på bil selv, så håpte at noen hadde gode tips. Det er jo en skog av biler der ute. Er det lurt å vente til høsten for bedre priser?

Endret av Hansforum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Volkswagen Golf 3..?

Evt noe japansk er kanskje det mest driftsikre og billigste..

Ser selv etter bil i den prisklassen. Har gjort det en stund, men aldri funnet «the one». Høyest på lista ligger Golf 3, evt Audi A4, men da må jeg lenger opp i pris..

Lenke til kommentar

Høres ut som en japaner ribba for utstyr, med liten motor, evt diesel. Hva med en Corolla i enkel utførelse?

Husk:

-Mindre motor er mindre gøy, men billigere å kjøre, og ofte billigere å forsikre.

-Jo mindre utstyr du har, jo mindre kan gå i filler. Tenker spes på el. vinduer, soltak, speil, osv.

-Hvis den har noenlunde servicehistorikk og er japansk, holder den så lenge du passer litt på den.

-Ikke kjøp en bil som er alt for fin i karosseriet dersom du ikke har råd til enten kasko eller dyre karosserireparasjoner.

Lenke til kommentar

Takk for gode tips. Blir nok mest sannsynlig japse. Blir ikke golf eller Audi. Golf fordi jeg har erfaringer med dårlig service hos wolkswagen, og Audi er nok litt opp i pris.

Toyota og mazda er vel ganske aktuell i den klassen. Jeg må ha ABS og servostyring. Diesel er bare en fordel. Liten motor, vel blir mye brukt til bykjøring likevel, så det passer i grunnen fint. Jeg har 0 opparbeidet bonus, vet sannelig ikke om jeg skal gå for casko?

Lenke til kommentar

du skal kjøpe deg en mitsubishi cordia!!

de kommer med original turbo, 1600 med 137 hester! bilen veier ingenting. Girkassa har også høy/lav serie :thumbup:

Cordia går kjempe godt. Vi har en stående utfor her, men den skal vrakes grunnet rust :thumbdown:

Dette er populære biler i USA, da det er enkelt å installere Galant motor (2.0 L turbo (lett 250-300 hk)

http://www.cordiapower.com/

http://www.cardomain.com/memberpage/584784

legger ved ett bilde for inspirasjon :D

post-150-1116925099_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Må være en bil en slipper å mekke på, forholdsvis billig i drift, billig å forsikre. Må holde i 3 år. Tenkte på en småbil i Astra størrelsen.

@62 Comet V8: Jeg ser ikke helt hvorfor du trekker inn biler med ville maskiner, her. Gutten skal ikke ha noen racerbil, han skal ha en bil slik han har beskrevet over.

Lenke til kommentar
  Tenkte på en småbil i Astra størrelsen.

:D:whistle::thumbup:

dessuten trenger han ikke å putte galant motor i cordian, skulle bare fortelle om hva som går an. Cordiaen hadde jeg tenkt å bruke som bruksbil, siden den ikke bruker så mye bensin og har brukbart med krefter. GREI BRUKSBIL! :yes:

Endret av 62 Comet V8
Lenke til kommentar
Tenkte på en småbil i Astra størrelsen.

Regner med at du tenker på HB-utgaven? (hatch back)

Denne kommer jo også som coupè, kombi, sedan og stasjonsvogn... (alle er jo relativt små, også stv'en spør du meg...)

Fint om du nevner hvem str. som passer deg best ;)

Hvis det er snakk om HB, så er jo Astra et alternativ, Honda Civic, Opel Corsa, Mitsubishi Colt, (ikke sikker på om den er så ny at den ligger i den prisklassen du henviser til) Renault Clio+++

Ville brukt 10 000 av det du har disponibelt på å "personliggjøre" bilen litt jeg da...

Anlegg, elektriske viduer, sentrallås, seter, ratt eller hva annet du vil ha i den...

Men det er meg da ;)

Edit: La til noen forslag om biler++

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Vår forrige småbil var en Honda Civic 83 modell. Den var helt grei, men rustet sundt. Nå har nok bilene forbedret seg siden den tid.

Jeg skal ikke ha en bil som må mekkes på. Jeg vil betale for driftssikker bil, ikke så mye utstyr.

Jeg vil ha en bil som er 4-5 dørs, Civicen vi hadde var bare 3, og det var litt kjedelig til tider. Gode tips her.

Tror jeg får kjøpe meg bruktbilblad og sikle litt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har sett litt rundt. Det er magert utvalg i prisklassen.

Jeg har sett på Finn.no, og autodb.no, bruktbil.no.

Det er ikke lett og finne noe i den klassen du ønsker, billige driftsikre småbiler er ekstremt populære, men pass opp for rust. Det er ekstremt mye rust på biler fordi folk tror på at rustgarantiene er tingen og lar være og understellsbehandle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...