pege Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Postet dette først i Programvare -> Programvare, men fikk ingen respons, så prøver her Jeg (faren min) bruker Microsoft Outlook (ikke Express) og har problemer med å få sendt mail. Det virker som om mailen blir sendt, men rett etterpå får vi en mail med beskjed om at mottakeren ikke ble nådd, og det står følgende feilmelding: "Ingen transporttjeneste tilgjengelig for levering til denne mottakeren." Dette gjelder uansett hvem vi prøver å sende det til. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? På forhånd takk. Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg (faren min) bruker Microsoft Outlook (ikke Express) og har problemer med å få sendt mail. Det virker som om mailen blir sendt, men rett etterpå får vi en mail med beskjed om at mottakeren ikke ble nådd, og det står følgende feilmelding: "Ingen transporttjeneste tilgjengelig for levering til denne mottakeren." Dette gjelder uansett hvem vi prøver å sende det til. Jeg regner med at dette er Outlook i forbindelse med Exchange? Står det noe mer i meldigene du får, og hvem står som avsender av mailen du får i retur? Så til slutt, gitt at outlook knytter seg opp mot en exchange server, administrerer dere den selv? Hvis det er snakk om Outlook som POP3 eller IMAP4 klient, dere har sjekket SMTP-innstillingene, og deriblant om SMTP-serveren krever autentisering? Lenke til kommentar
kiios Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 bruk heller mozilla thunderfird!! Lenke til kommentar
roac Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 bruk heller mozilla thunderfird!! Det spørs jo hvilken funksjonalitet man ønsker det da. Outlook gjør mye mer enn bare å sende og motta mail, så å si at man skal bruke Thunderbird i steden for Outlook kan være en forhastet slutning. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 bruk heller mozilla thunderfird!! Det spørs jo hvilken funksjonalitet man ønsker det da. Outlook gjør mye mer enn bare å sende og motta mail, så å si at man skal bruke Thunderbird i steden for Outlook kan være en forhastet slutning. Spesielt hvis det er snakk om oppkobling mot en exchange server, noe Thunderbird ikke støtter. Desverre er ikke Mozillas produkter løsningen på alt. Vel, i alle fall ikke før Lightning kommer seg på bena. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå