mX mann Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Jeg tengte att jeg sku lage til ett lite LAN med noen kamerater men trenger litt hjelp av dere. Det blir ikke mer en ca 3-4 pcer. Maskinene som skal stå i LAN har litt blanning av programvare noen har XP pro og andre XP home med forskjellige brannmurer innstalert. Det vi har tengt oss er og dele filer ha en internett forbindelse og litt gaming. Det jeg har av nettverksutstyr nå er en router med 4porters switsj + en med 5 porter + nødvendige kabler. Dette skal gjørers så enkelt som mulig. Håper på svar. Endret 22. mai 2005 av mX mann Lenke til kommentar
gsn Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Det skal ikke være noe videre problem å bare koble maskinene rett i switchen/routeren, det som kan bli et problem er strøm hvis dere har svake sikringer (dvs få amper). Tviler på at det blir et stort problem med så få maskiner, men med mye varmeovner og lys så kanskje. Angående delingen på nettverket kan dere prøve å sette opp FTP servere, det er faktisk svært lett. Da slipper dere problemet med at operativsystemet krever brukernavn og passord for at andre skal få tilgang til filer på en annen maskin. Jeg vet ikke om noen gratis FTP program, jeg har selv brukt Bulletproof FTP server og det funker fint for min del, tror det er gratis i 30 dager. Det finnes selvfølgelig lettere måter å løse det på en med FTP servere, men du får også bedre overføringshastighet med FTP og det kan jo være greit å lære seg det Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Ossen er det med spilling og slikt a, er det bare og innstalere spillet og starte LAN game? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hvis der skal spille på lan og dere får problemer med å finne verandre kan du gå på start --> kjør ---> cmd og så skrive ipconfig /all da får du se IP addressen din, så kan du be vennene dine koble til denne, dette er ikke vits å gjøre hvis dere finner gamene til hverandre. Lykke til med lan Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 kan hende dere må unblokke spilla i windows brannmuren. det skal normalt sett poppe opp en forespørsel når du starter spillet eller går i multiplayer mode, mene ikke alltid det skjer, da må du bare inn på brannmuren og legge til .exe fila til spillet manulet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå