Gå til innhold

Gainward GF4 ti4200 bråkete!!!


Anbefalte innlegg

Kjøpte nytt hovedkort, prosessor og lignende for en liten stund siden. Men dette nye utstyret kjøpte jeg en stillegående CPU-vifte. Når jeg stoppet vifta til strømforsyningen var det så vidt jeg hørte de andre komponentene i maskinen min (CPU-Vifte, harddisker og lignende). Noe vifte på skjermkortet hadde jeg ikke ettersom det var ett Matrox G400. Så for noen dager siden kjøpte jeg ett Gainward GF4 ti4200 kort. Det støyer veldig! Hørte her på forumet at alle ti4200 kort var stillegående, men dette synes jeg bråker litt... jeg hører det godt selv om vifta på strømforsyningen går.

 

Jeg har tenkt å kjøpe ny strømforsyning med en stillegående vifte ettersom dette var den mest støyende delen av maskinen min, men det er jo ikke nødvendig nå når skjermkortet støyer sånn.

 

Spørsmålet er derfor... er det mulig å få dette kortet mer stillegående, og hvordan? Går det for eksempel ann å fjerne vifta som sitter på kortet og sette på en ny uten å risikere å ødelegge kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes flere løsninger til kjøling på GF4.. om garantien gjelder ved utbytting vet jeg ikke noe om.

Btw, det har blitt sagt i milliard ganger her på forumet om at Gainward GF4 kort -bråker- så du burde kanskje sjekka siden du liker stillegående pc.

 

At Ti4200 bråker mindre enn andre modeller har jeg vanskelig for å tro.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-15 20:39, Zabo skrev:

Finnes flere løsninger til kjøling på GF4.. om garantien gjelder ved utbytting vet jeg ikke noe om.

Btw, det har blitt sagt i milliard ganger her på forumet om at Gainward GF4 kort -bråker- så du burde kanskje sjekka siden du liker stillegående pc.


At Ti4200 bråker mindre enn andre modeller har jeg vanskelig for å tro.


Lykke til.


 

Problemet er at jeg hadde ett annet kort i tankene, men det var utsolgt. Så da sto jeg der i butikken og VILLE ha nytt kort der og da. Spurte om de hadde noen tilsvarende kort for samme pris og de dro frem Gainward-kortet. Glemte å spørre om støynivå. Jaja... får selge det på QXL (hvis ingen her har lyst på det da) og kjøpe ett ABIT Siluro kort i stedet. Det er i tillegg blitt mye billigere nå (men Komplett har ikke fått det inn ennå).

Lenke til kommentar

"Btw, det har blitt sagt i milliard ganger her på forumet om at Gainward GF4 kort -bråker- så du burde kanskje sjekka siden du liker stillegående pc."

 

Øhhh i følge tester så er det helt motsatt! Har selv ett Gainward kort og klager ikke. Vifta på f.eks Asus og MSI korta bråker enda mer...

Lenke til kommentar

Quote:



Øhhh i følge tester så er det helt motsatt! Har selv ett Gainward kort og klager ikke. Vifta på f.eks Asus og MSI korta bråker enda mer...



 

Har du noen lenker til noen tester som viser at asus bråker mer enn gainwardkortet? Har ikke sett mange støytester, men gainward kommer ikke spesielt bra ut (selv om MSI kommer enda dårligere ut).

 

AtW

Lenke til kommentar

Quote:


Øhhh i følge tester så er det helt motsatt! Har selv ett Gainward kort og klager ikke. Vifta på f.eks Asus og MSI korta bråker enda mer...



 

Jeg snakker om meldinger jeg har lest i hardware forumet, der jeg har sett en del tilbakemeldinger om GW kort som bråker.. er vel egentlig bare Abit kortene som er 'stille' ?

Ikke kjøp MSI, der bråker even greater =]

Lenke til kommentar

Quote:


(trenchypost)

Hvis noen og 30 desibel er uakseptabelt mye for deg, så har du vel et problem. Min egen delta vifte gikk på vel 50 desibel, og det ble i overkant i lengden, men noe støy må man tåle skal man ha high end ytelse idag.


 

 

Quote:


Den 2002-07-15 21:31, boy2star skrev:

Men det er utrollig kjipt hvis man har lyst til å laste ned noe over natta! og man har pc'en på rommet!



 

Nettopp... jeg deler leilighet med 2 andre, og har mitt eget rom. Der står PC'n og der sover jeg. Når jeg sitter med maskinen på dagtid og surfer, skriver mail, hører på musikk eller spiller så plager ikke susingen meg. Men PC'n står ofte på over natta, og det er litt plagsomt når den "suser" såpass høyt som den gjør nå. Også når jeg skal se filmer via maskinen kan suset irritere når jeg er inne i en sekvens i filmen uten lyd eller med lav musikk.

 

Jeg vil si at de som bruker tusener på tusener på vannkjøling har ett større problem enn meg hva angår støy. Men jeg forstår veldig godt at en "lydløs" PC er digg... spesielt når man skal sove i samme rom som en PC som står på hele døgnet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-15 21:15, ritz00 skrev:

ke ska du ha for kortet????


 

Det kostet noe over 2300, og ettersom det er brukt kun litt så vil jeg nok ta en 2000 for det. Det er 128 MB ram på det, så det er jo ett veldig bra kort da. Eneste problemet er at suset irriterer litt når jeg skal sove i samme rom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...