_Prime_ Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Jeg har sett mange plasser at folk har en egen pc til firewall, er denne nødvendig? Når jeg får bredbånd skal jeg koble sammen 3pcer hjemme til et nettverk. må jeg ha en 4pc til dette? og hvilket firewall program kan jeg bruke? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Er det ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Bullshit, du kan bruke en av dem 3 som router hvis du har 2 nettkort og der kan du ha FW. Prøv http://www.kerio.com, der finner du alt du trenger. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Det spørs hvilket os du skal bruke på den 4. maskinen. Det finnes flere løsninger, det går fint med Win2000 server, og det finnes flere Linuxdistroer som gjør det du spør om. Smootwall, feks. Fordelen med Linux/Smootwall er at den er gratis, og har lavere krav til maskinvare. Den inneholder en www-side, så du trenger ikke monitor for å konfigurere den, du logger inn via brovseren din, og derfra kan du gjøre alle konfig's. Du trenger brannvegg, dhcp, og routerfunksjoner. Det finner du både i W2000 og flere Linuxdistroer. [ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-07-15 21:37 ] Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Quote: slowcooler skrev (2002-07-15 21:34):Du trenger brannvegg, dhcp, og routerfunksjoner. Det finner du både i W2000 og flere Linuxdistroer. Trenger du DHCP-server for å bruke SmootheWall? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Den er innebygd, sjekk alle muligheter her: http://www.smoothwall.org/community/about/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå