Hologram Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Plutselig har det begynt å komme opp forstyrrelser på bildet når eg spiller spill. Her er et skjermbilde frå NFSU2: Dei store grønngule flatene i bakgrunnen ska altså ikkje var der. Midt på bildet er det og et svart felt som heller ikkje hørre heima der.... når eg skal starte i et løp skjer det og rett som det er at ein av tilskuerane blir heilt sånn kantete og med masse sånne små flater på..!! Har ikkje vore sånn før!! Ka i all verden kan var grunnen?? Eg får det samma problemet i andre spel og... f.eks. Vice City.... Kan det vera driverane til skjermkortet?? Eg har ikkje innstalert noke som har med det å gjer i det sista så vidt eg vett så eg har liksom litt lite tru på at det er grunnen....! Noken som har eller har hatt samma problemet og som vett ka som kan var årsaken?? Endret 22. mai 2005 av Hologram Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Ser ut som et driver problem for meg ja.. prøv med de nyeste driverne.. hvilket kort har du forresten? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Kan også være et varmerelatert problem, sjekk om skjermkortet er veldig varmt, om det er det så må du sørge for bedre kjøling på en eller annen måte. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hei. Ville også tro det var et driver problem, selv om du ikke har gjordt noen endringer i det siste. Har du de siste drivere til kortet ? Har du siste versjon av DirectX9.0c ? Det kan også være at kortet blir for varmt. Har du støvsuget inni kabinettet de siste 5 årene ? Støvsug viftene forsiktig mens du holder i bladene. Hvis ikke rengjøring eller driveroppdatering fungerer, kan du prøve midlertidig ta av kabinett panelet hvis du ikke har extra kabinett vifter. Dette kan avkjøle utstyret ytterligere. Lykke til Lenke til kommentar
apwr Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Har du overklokket eller åpnet flere pipelines på kortet? Endret 22. mai 2005 av apwr Lenke til kommentar
Hologram Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Har et gainward 6800LE... får ta ein kikk pådriverane ja.. og directX.. Dette er når eg kjører NFSU2 på full grafikk: (Kjører to skjermer dermed kan eg følge med på temperaturane mens eg spiller....) Har bare hatt pc'en i et halvt år så det bør ikkje ver så masse støv inni den.... men det er nok ein god ide å ta ein liten vårreingjering uansett!! Men eg syns liksom at det va litt merkelig at eg fekk samme feilen i Vice City..!! For det er jo ganske gammalt og stille ikkje akkuratt så store krav til grafikkkortet! Så då bør det vel ikkje bli så varmt heller eller?? Kortet er ikkje overklokka.... og det har kun orginal kjøler... men ei 80 mm kabinettvifte bles luft inn rett på kjølaren så sånn sett bør i grunnen kortet ha god nok kjøling... Lenke til kommentar
apwr Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Se om du finner patcher/oppdateringer til de aktuelle spillene. Det er garantert ikke et varmeproblem med en temperatur på 62C. Endret 22. mai 2005 av apwr Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hvis du nettop har oppdatert fra en gammel driver så kan det være der hvor problemet ligger, du kan prøve følgende steg for å se om det løser seg : Skaff deg programmet Drivercleaner pro (www.driverheaven.net). Avinstaller alt av Geforce drivere fra kontrollpanel. Restart i sikkerhetsmodus. Fjern alt av drivere med Drivercleaner pro, bruk også Cab rens funksjonen. Restart. Innstaller siste versjon av Geforce driverne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå