Rampelyset Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Maskinen min står stort sett på døgnet rundt. Da jeg satt meg ned ved maskinen i dag var viftestøyen merkbart høyere enn normalt. Forsøkte å fjerne det ene sidedekselet og viftestøyen samt temperaturen på CPU gikk nokså mye ned. Er det en fordel å ha det åpent? Eller ødelegger dette for viftenes ytelse? Er det noen som har noen tips og råd for hvordan jeg burde gå frem her? Renser maskinen relativt ofte med høytrykksluft så støv er i grunn ikke så stort problem, hvis det har noen betydning. Lenke til kommentar
Jolt Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Det er en del luft gjennomstrømming som forsvinner siden den går rett ut, men jeg har selv mitt kabinett åpent (det er pga at jeg ikke har plass til PSU inne i kabinettet mitt). Det som er at du får en helt annen luftgjennomstrømming. Du må mest sannsynlig omorganisere viftene dine får å få det meste ut av det. Siden du renser PCen din ofte så er ikke støv et prob, men det kommer mer støv inn om du har den åpen. Du må neste vurdere selv om du vil ha den åpen eller ikke. Vei opp det positive med det negative så finner du nok ut selv. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 jeg har min åpen bare fordi jeg vil ha det kaldere.. gikk ned nesten 10C med åpen dør vs lukket dør.. merk: har ingen kab.vifter da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå