Gå til innhold

Hviket treverk skal jeg bruke til kabinett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var en eller annen som brukte det i en worklog her! Kosta vel rundt 200 for ei GANSKE diger plate.. 2x1 meter? Nei, jeg husker egentlig ikke.. Om vedkommende leser dette, så gi gjerne respons! :p

Man bøyer det ved at man væter det.. Godt! Ellers brekker det bare..

Lenke til kommentar
Var en eller annen som brukte det i en worklog her! Kosta vel rundt 200 for ei GANSKE diger plate.. 2x1 meter? Nei, jeg husker egentlig ikke.. Om vedkommende leser dette, så gi gjerne respons! :p

Man bøyer det ved at man væter det.. Godt! Ellers brekker det bare..

Hvis jeg ikke tar helt feil bruker Snekker'n det til sitt trekabinett. Mener han satte det i spenn for å bøye det...

Lenke til kommentar

Jeg og Porsta betalte ca 400kr. (litt mer) for en 12mm kryssfinèrplate på 2.4x1.2m tror jeg det var. Var dog hos en ganske dyr, lokal, liten forhandler. Burde være mulig å skaffe det billigere.

Men kryssfinèr er ypperlig å arbeide med! Lett (mtp. vekt) er det óg :p

Hvis du ikke vil ha rammer i kabinettet ville jeg anbefalt 12mm tykkelse :yes: Mulig det funker med 8/10mm. og, men kan bli litt vrient.

Lenke til kommentar

Jeg brukte en slags finèr i tre kassa mi. Den var bare ca. 0,7 cm så jeg måtte ha ramme. Den kosta bare 170 kr. så jeg synes det var et ok kjøp. Bør nok ha litt tykkere for den har en tendens til å bøye seg. :(

Lenke til kommentar
Jeg og Porsta betalte ca 400kr. (litt mer) for en 12mm kryssfinèrplate på 2.4x1.2m tror jeg det var. Var dog hos en ganske dyr, lokal, liten forhandler. Burde være mulig å skaffe det billigere.

Men kryssfinèr er ypperlig å arbeide med! Lett (mtp. vekt) er det óg :p

Hvis du ikke vil ha rammer i kabinettet ville jeg anbefalt 12mm tykkelse :yes: Mulig det funker med 8/10mm. og, men kan bli litt vrient.

Kosta 450 for den jeg kjøpte på Byggbasen...

Jeg tror at det eg normal pris for kryssfiner i den tykkelsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...