Gå til innhold

MSI k7t turbo2 og XP1800 problemer!!

Anbefalte innlegg

Har kun ram, skjermkort og CPU tilkoblet hovedkortet , når jeg setter strøm i PSUen starter bare viftene (CPU og PSU vifte), men får ikke noe bilde på skjermen. CPUen funker (testet den på en annen PC)

Har testet både PCI og AGP skjermkort.

Hva er galt ?

Støtter ikke dette hovedkortet athlon XP i utgangspunktet ? (dette er turbo _2_ og ikke turbo _1_)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har samme hk som deg og det støtter xp (jeg bruker xp 1700+). Jeg erfarte at det var litt vrient å få cpu'en skikkelig inni socketen jeg. prøv å dytt hardere på cpuen når du klemmer den nedi. Har du prøvd de fire lysene som fulgte med hk?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-15 20:19, Bangla skrev:

Har du husket å sette jumperen på bussen til 133. Den står default på 100.Det er bare å ta ut jumperen så regner jeg at alt går som det skal.

har ingen ting å si det. har prøvd selv, eneste som skjer er at cpuen går saktere :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-15 20:19, Bangla skrev:

Har du husket å sette jumperen på bussen til 133. Den står default på 100.Det er bare å ta ut jumperen så regner jeg at alt går som det skal.

Har prøvd både med og uten den jumperen, men det samme skjer :sad:

Har også prøvd flere rambrikker, både mosel PC133 og vanlig PC133 minne (128mb brikker)

Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med et turbo2 hk.

Hver gang jeg kaldstarter PCen (turbo2 med XP1600+)og annenhver gang etterpå vil den ikke virke. Alle vifter går, HDD lampe lyser (harddisken starter), grønn lampe lyser ikke), CDrom spinner opp to ganger, og skjermen er svart. D-Bracketen står og lyser rød på 3 og 4 (Decompressing BIOS to RAM for fast booting.)

PCen fungerte feilfritt når den var en Duron 800.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-16 01:19, Pearwood skrev:

Jeg har også problemer med et turbo2 hk.

Hver gang jeg kaldstarter PCen (turbo2 med XP1600+)og annenhver gang etterpå vil den ikke virke. Alle vifter går, HDD lampe lyser (harddisken starter), grønn lampe lyser ikke), CDrom spinner opp to ganger, og skjermen er svart. D-Bracketen står og lyser rød på 3 og 4 (Decompressing BIOS to RAM for fast booting.)

PCen fungerte feilfritt når den var en Duron 800.

Kanskje jeg skal teste Duronen til naboen før jeg eventuelt sender inn HKet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...