kire Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Har en gammel PC stående her.. Pentium III 450 mHz 128 MB SDRam TNT2 eller.no - skjermkort Har tenkt å få den PC'en bittelitt bedre... Har overklokket skjermkortet slik at jeg fikk fra 20 fps i CS til 40 fps. Så vil jeg overklokke prossessoren. Har lest at man må stille på FSB eller multiplier i BIOS. Så; jeg starter PC'en, går inn i BIOS. Men i BIOS står det ikke noe om FSB eller multiplier. BIOS versjon: HW.27.06(QHW.06.00). Går det ann å overklokke på en annen måte da ? Har ikke bygget PC'en selv. Det er en firma-PC fra Orkla, som modifiserte en Hewlett-Packard. Så derfor har jeg ikke manualen til hovedkortet. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Sjekk hovedkortet fysisk og finn ut hvilken modell det er og søk på google med modell navn og manual f.eks.? Bare et forslag Lenke til kommentar
kire Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Har åpnet PC'en nå... Hvor står det hva det heter ? Lenke til kommentar
viking99 Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Ferdigproduserte "el-kjøp" pc'er er veldig lite, om i d hele tatt, overklokkingsvennlige. Tviler på at hovedkortet som står i maskinen i d hele tatt støtter fsb eller multiplier overklokking.:sad: Lenke til kommentar
kire Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 :sad: Da kan jeg bare glemme overklokkingen ? Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Jepp.. den kan du bare glemme Lenke til kommentar
kire Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Okey.. Men vet noen hvordan jeg kan finne ut hva hovedkortet heter ? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 som oftest står det mellom nederste PCI port og den over (evt ISA port) Jeg kan tenke meg du har intel hovedkort... Det var hvertfall BX, så chipsettet stopper hvertfall ikke en mulig overklokking. Intel gjør. DrErling Lenke til kommentar
sete Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 gi opp overklokkinga, men det betyr ikke at PC'en ikke kan blir bedre :smile: fortsett med d du har gjort med TNT2 kortet /sett på kjøler eller vifte , oppgrader til 256MB RAM. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 21:59, [sETE] skrev:gi opp overklokkinga, men det betyr ikke at PC'en ikke kan blir bedre :smile: fortsett med d du har gjort med TNT2 kortet /sett på kjøler eller vifte , oppgrader til 256MB RAM. På skjermkortet!!! (Hvordan får man det til?) :wink: Lenke til kommentar
kire Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Hehe, fant nå ut at det ikke var ett TNT2-kort (som jeg trodde) men ett Matrox MGA-G200 AGP edit: Men, jeg overklokket det _litt_ for mye... Så nå har jeg et problem. [ Denne Melding var redigert av: kire på 2002-07-15 22:29 ] Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 hmmmm....var det ikke de gamle p3 og nyere celeronene som ikke kunne overklokkes så mye? Et annet tips: Skjekk på hovedkortet om det står noen "lister" med noen mhz-tall. Disse er fsb-hastigheten, som kanskje kan endres ved å flytte på noen "jumpere"(enten små knotter til å skyve på, eller "hylser" til å dra av og sette på pinner på huvedkortet) Dette kan muligens øke fsb`n din, d går på en compaq med en AMd k6-2, bare bytta ut ramen :smile: Lykke til! Lenke til kommentar
viking99 Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 sa du at du hadde et agp- kort i maskina? Hvis dette ikke er integrert i selve hovedkortet så kan du jo kjøpe deg et mye bedre skjermkort iallefall. Dette vil nok heve fps'en betraktelig. Bare pass på at du skrur av v-synk og kjører cs i opengl. Lenke til kommentar
kire Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 Quote: Den 2002-07-16 19:23, viking99 skrev:sa du at du hadde et agp- kort i maskina?Hvis dette ikke er integrert i selve hovedkortet så kan du jo kjøpe deg et mye bedre skjermkort iallefall. Dette vil nok heve fps'en betraktelig.Bare pass på at du skrur av v-synk og kjører cs i opengl. Har ett AGP-kort ja. Men det støtter ikke OpenGL.. Tror også at det er integrert i hovedkortet. Lenke til kommentar
kire Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 Quote: Den 2002-07-16 18:18, dj_j0tul skrev:hmmmm....var det ikke de gamle p3 og nyere celeronene som ikke kunne overklokkes så mye?Et annet tips: Skjekk på hovedkortet om det står noen "lister" med noen mhz-tall. Disse er fsb-hastigheten, som kanskje kan endres ved å flytte på noen "jumpere"(enten små knotter til å skyve på, eller "hylser" til å dra av og sette på pinner på huvedkortet) Dette kan muligens øke fsb`n din, d går på en compaq med en AMd k6-2, bare bytta ut ramen:smile:Lykke til! Går dette ann på alle hovedkort ? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: Den 2002-07-16 19:23, viking99 skrev:sa du at du hadde et agp- kort i maskina?Hvis dette ikke er integrert i selve hovedkortet så kan du jo kjøpe deg et mye bedre skjermkort iallefall. Dette vil nok heve fps'en betraktelig.Bare pass på at du skrur av v-synk og kjører cs i opengl. Er det ikke ganske overkill med f.eks med et gforce kort i en sånn pc.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå