Gå til innhold

S-video out på et ATI Radeon Mobile 7500 kort.

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips om hvordan jeg skal få s+video out til å fungere på et ATI Radeon Mobile 7500 kort. Har letet litt rundt uten å finne informasjon som viser hvordan dette gjøres. De nye driverene fra ATI kan ikke brukes da de ikke støtter det kortet. Bruker oppdatert versjon av ArchLinux og Xorg 6.8.2 med radeon driver.

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var klar over Atitvout. Testet det, men det fant ikke noen tilkobling på svideo utgangen. Kun crt, som forøvrig sansynligvis er lcd skjermen. Kanskje jeg må boote maskinen med svideo kabelen i eller noe slikt. Men da kan jeg jo like godt bare boote inn i windows.

Var igrunn lite dokumentasjon å finne på Atitvout.

Lenke til kommentar

Problemet er at kortet er en versjon unna å få støtte gjennom driverene fra ATI. Hvis ikke atitvout eller GATOS fungerer så er det dessverre ikke mulig å få TV ut.

På noen eldre kort så må du starte maskinen med kabel koblet til S-Video for at kortet skal registrere at den porten er i bruk.

Lenke til kommentar

Ja, det irriterer med grenseløst at Ati ikke har drivere til Radeon 7x familien.

Skal teste litt etterhvert og se hva jeg får til.

Takk for hjelpen. Kom iallefall litt videre da jeg fikk informasjon om GATOS. :)

Ørjan...

Lenke til kommentar
Ja, det irriterer med grenseløst at Ati ikke har drivere til Radeon 7x familien.

ATI har gitt ut alle spesifikasjonen til 7 og 8 serien og ser ikke behovet for å gi ut drivere til disse kortene siden den frie driveren er like bra som ATI sin (de kunne ikke gi ut spesifikasjonen på TV ut siden de ikke hadde lov).

Lenke til kommentar

ATI har gitt ut alle spesifikasjonen til 7 og 8 serien og ser ikke behovet for å gi ut drivere til disse kortene siden den frie driveren er like bra som ATI sin (de kunne ikke gi ut spesifikasjonen på TV ut siden de ikke hadde lov).

Noe greier med DMCA aka "mp3-loven"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...