sveinsel Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Som et ledd i oppgraderinger kjøpte jeg et sett Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB (2x1024) De skulle passe i nåværende systen Abit NF7-S, og fremtidig DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D. Modulene ble montert i Abit-kortet og i BIOS BY SPD registrerte de seg som 3-3-3-8 . FSB ble satt til 200 (DDR 400) som angitt for modulene. Det ble kjørt Memtest 86+ og under test nr. 5 ble det angitt feil. Det ble kjørt en rekke tester og det beste de oppnådde for 2,5-3-3-6 var 184 (DDR368), og for 2-3-3-6 185 (DDR370) (alså litt bedre). Testene ble også kjørt asymetrisk. Det ble prøvd med flere spenninger fra 2,6 - 2,9V. Og de gikk faktisk best på lavere spenninger. Dette var så langt utenfor forventningene at modulene ble sendt i retur. Noen komentarer? Har noen opplevd noe lignende? Skal jeg bare bestille nye og prøve igjen? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Tidligere har jeg sett at moduler har blitt godkjent for sin markedsførte hastighet/timings i et Intel-system, mens AMD-systemer ofte har stått som fotnoter med dårligere hastighet/timings. Det kan være du har vært så uheldig å få slik RAM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå