Gå til innhold

Hvorfor virker ikke floppy'en min?!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det går bare and å sette kabelen inn en vei,,, hvis jeg skal sette den den andre veien må jeg knekke eller bøye av en liten sann grønn plate som er en del av den grønne plata i floppyen(kortet i floppyen), hvis du forstår hva jeg mener... skal jeg knekke den av? selv tviler jeg veldig på det...

Lenke til kommentar

Lån en floppy fra en venn og sjekk om den virker. Virker den så kjøp en ny floppy (eller få en ny på evt. garanti). Virker heller ikke den du låner, så kan det være kabelen det er noe feil med. Prøv med ny kabel, og virker heller ikke det så er det floppy kontrolleren. Da er det på tide å kjøpe nytt HK/bytte HK på garanti.

Lenke til kommentar

jeg er 100% sikker på at kabelen fungerer! men hvis jeg skal snu den må jeg knekke en liten del av den grønne "kortplata" til floppyen...

 

 

_________________

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort

Abit AGP Siluro GF4 Ti4400 128MB :smile:

MSI 845-ULTRA-ARU :roll:

Intel Pentium 4 2.0 GHz NW Boxed PC400

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM

2stk.DDR-DIMM PC2100 256MB DDR CL2.5

NEC FE950+

 

[ Denne Melding var redigert av: muv på 2002-07-16 13:28 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-16 14:59, enl skrev:

Jeg fikset det på en annen måte. Jeg filte ned den lille plast-nøkkelen på floppykabelen som gjør at den bare passer en vei.

Når du har filt vekk plasten, kan du sette kabelen andre veien.



har du seriøst gjort det? fønket det? eller er bu bare en ussel liten kødd som vil at jeg skal gjøre unødvendig mye kødd for å få til noe kødd som jeg like vel ikke får til?

Lenke til kommentar

Har det samme probet. Det jeg tror er at du må bytte til den andre utgangen på idekabelen, har ikke prøvd enda, men har sjekk en annen floppy ble akkurat det samme så jeg tror det er kabeln (min) som det er noe feil med. Har lys hele tiden og når jeg dobbelklikker så får jeg samme beskjeden som han som hadde problemmer med det.

Det har vel ikk noen å si at det mangler pins på floppyen?

 

Mvh Ken-Gjøran

Lenke til kommentar

En ting før du tar kniven fatt..

Det hjelper ikke å snu floppykabelen da? (putte kontakta som sitter i hk'et inn i floppyen og omvendt)

Tror jeg fant ut at det var et clue engang (men husker ikke om det egentlig var en spesialkabel jeg hadde eller ikke...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...