Gå til innhold

trådløst nett (WPA) og linux på laptop.Vil det gå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kom med hvilket kort som står i så kanskje noen kan gi deg svar.

Broadcom AirForce BCM4306KFB

Ut fra det jeg fant på nettet tror jeg må man bruke ndiswrapper.

Okey, for se litt på det da :)

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Hmm... Hvordan fikk du det til?

Ser ikke ut til å få noen stor suksess...

May 23 16:23:34 localhost kernel: ndiswrapper version 1.1 loaded (preempt=no,smp=no)
May 23 16:23:34 localhost loadndisdriver: *** glibc detected *** free(): invalid pointer: 0x00002aaaaaaff000 *** 
May 23 16:23:34 localhost kernel: ndiswrapper (check_nt_hdr:145): Windows driver is not 64-bit; bad magic: 010B
May 23 16:23:34 localhost kernel: ndiswrapper (load_sys_files:456): unable to prepare driver 'bcmwl5'
May 23 16:23:34 localhost kernel: ndiswrapper (ndiswrapper_load_driver:92): loadndiswrapper failed (6); check system log for messages from 'loadndisdriver'

Lenke til kommentar
Hmm... Hvordan fikk du det til?

Ser ikke ut til å få noen stor suksess...

Fulgte den WPA-guiden som det er link til fra NDIS-wrapper sin hjemmeside. Bruker Slackware som linux-distro.

Hvilke WinXP drivere brukte du?

Lenke til kommentar

Problemet er at du prøver å laste inn driverene til et 32-bits OS inn i en 64-bits kjerne... *kaboom*

Du må tydelig enten finne deg et annet kort, eller gå over til 32-bits Linux.

Send gjerne en mail til produsent med din mening...

Lenke til kommentar
Problemet er at du prøver å laste inn driverene til et 32-bits OS inn i en 64-bits kjerne... *kaboom*

Du må tydelig enten finne deg et annet kort, eller gå over til 32-bits Linux.

Send gjerne en mail til produsent med din mening...

Eller finne meg noe som faktisk ER 64bits drivere. Er andre som har fått det til å fungerer med 64bits versjonen avFedora Core 3, og da må vel kunne klare det jeg også :)

Lenke til kommentar

bare et spørsmål mens vi er i gang. på en så kjapp og fin laptopp som du har, er det ikke like greit å beholde XP på den da? om du har XP Home så legger du så klart inn Pro på den. tror det nok er bedre at du bruker Linux på en av de andre pc`ene dine, dette fordi at du har en AMD 64 CPU i laptoppen som sikkert ikke er så enkel å få på Trådløst nettverk på. bare en tanke altså.

Lenke til kommentar

For å si det rett ut; idiot.

Kanskje jeg skal stikke over til Windows-forumet og be alle som har problemer med Windows om å bytte til Linux.

At det er en 64-bits prosessor spiller ingen rolle om man legger inn 32-bits Linux.

En 64-bits prosessor oppfører seg likt i 32-bits modus som en 32-bits prosessor, tro meg, jeg har lest dokumentasjonen.

Jeg hadde forresten heller kjøpt meg et skikkelig pcmcia-kort med frie drivere, enn å bruke Windows. Det er også billigere enn å kjøpe Windows XP Pro.

Endret av zyp
Lenke til kommentar
Og hva er det? Nytt oppstartsbilde hvor det ikke står om det er pro eller home?

Jepp, nå ser de fleste ikke forskjell lengre.

Har SP2 lagt inn støtte for domene i Home?

Ikke som jeg vet, men jeg snakker om grunnlaget til de fleste, ikke de få som faktisk har en seriøs grunn til å bruke pro.

Men la nå ikke dette bli en unødvendig diskusjon, har gått langt nok utenfor emnet allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...