Karl-Peder Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Ja, det lurer jeg litt på.. Folk bygger vannblokker (og hele anlegget, for den saks skyld), men jeg er litt usikker på hvordan ei vannblokk ser ut inni.. Hvordan går vannet gjennom, f.eks? Er det innhult, eller går det slanger gjennom?? Det hadde vært interessant å vite.. Og hva er det best å bruke til ei vannblokk? Kobber? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Det er et kammer inni som vannet gan gå gjennom, gjerne med finner som stikker opp for at vannet skal ta mer av varmen med seg. Sølv er vel det som leder varme best, men kobber koster mye mindre, og er derfor det som blir mest brukt. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Forskjellig typer vannblokker: Forklaringen har vågebu. En blokk fra The Animal Endret 21. mai 2005 av Pels Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 OK.. Takk skal dere ha! Dette har jeg lurt litt på, og tenkte kanskje at det var slik også, men jeg fikk det bekreftet nå da.. Tusen takk! Lenke til kommentar
MagE Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Dårligt forklart: Selv om du har fått svaret ditt er vannblokkene's formål og "gi CPU en større overflate" for og si det slik. Vannet inni skal fjerne varmen fra den store overlaten inni blokka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå