Dr3as Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Sliter skikkelig med prosessoren min, helt plutselig fikk jeg problemmer med at maskinen ikke ville starte.. trodde dette var et powerproblem men plutselig forsvant det og glemte hele greia, så etter en reboot fikk jeg system failed cputest. HELT uten videre. Dette løste seg etter x antall rebooter men kom tilbake etter neste reboot. Så nå når jeg tenkte å se på litt tv og tvkortet ikke sto i glemte jeg meg helt og skrudde den av. Og nå etter ALT for mange rebooter har jeg fortsatt ikke fått liv i den. cpu amd 64 3400+ hk asus k8n-e dlx Noen som har no ideer? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Høres ut som en CPU på dødsleiet Men det kan være mye annet, prøv å fjerne ALLE unødvendige komponenter, dvs. harddisker, cd-rom, tv-kort, lydkort, diskettstasjon, eksterne USB-enheter, alle unntatt én RAM-brikke, osv. Hvis alt funker som det skal da, kan du prøve å koble til én og én enhet, helt til det begynner å skjære seg igjen. Alternativt kan du prøve en annen prosessor. Høres veldig ut som det er prosessoren som sliter, så dette er nok det første jeg ville prøvd. EDIT: Og hvis du allerede ikke har gjort det, prøv å clear'e CMOS. Endret 22. mai 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 cmos er cleared opptil flere ganger. Vet det høres ut som et cpu problem men et søk på system failed cpu asus på google ser man noe helt annet. MANGE har hatt problemmer med dette her :S Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Om det er mange som har hatt akkurat det problemet med Asus K8N-e dlx er det vel mest sannsynelig et problem med hovedkortet. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) RAM? testa den? sikker på at hastigheter/timings på minnet er riktig? Og at CPU blir gjenkjent med riktig hastighet og spenning? Edit: Har du også festa "P4"-pluggen, en egen strømkabel fra stømforsyningen, ved siden av CPU på hovedkortet? Det kan være et idiot-spørsmål for deg, men det finnes mange idioter. Endret 22. mai 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Vet det er et problem med hk, det er vist et kjent asus problem. problemmet er at jeg ikke gidder å kjøpe et nytt s754 hk nå.. blir 939 når skattepenga kommer. Testet med annet power akkurat og det funka faktisk fint Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Vil tippe at det er poweret ditt som er synderen her. Sjekk at ditt om ditt gamle power leverer over 24a på +12v Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Det sto på papiret at det leverte 25a faktisk men det nye leverer nok de 26 det står.. OCZ Modstream 520watt gjorde susen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå