Gå til innhold

Amd 64 3400, Feil?!

Anbefalte innlegg

Sliter skikkelig med prosessoren min, helt plutselig fikk jeg problemmer med at maskinen ikke ville starte.. trodde dette var et powerproblem men plutselig forsvant det og glemte hele greia, så etter en reboot fikk jeg system failed cputest. HELT uten videre. Dette løste seg etter x antall rebooter men kom tilbake etter neste reboot. Så nå når jeg tenkte å se på litt tv og tvkortet ikke sto i glemte jeg meg helt og skrudde den av. Og nå etter ALT for mange rebooter har jeg fortsatt ikke fått liv i den. :cry:

cpu amd 64 3400+

hk asus k8n-e dlx

Noen som har no ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en CPU på dødsleiet ;)

Men det kan være mye annet, prøv å fjerne ALLE unødvendige komponenter, dvs. harddisker, cd-rom, tv-kort, lydkort, diskettstasjon, eksterne USB-enheter, alle unntatt én RAM-brikke, osv. Hvis alt funker som det skal da, kan du prøve å koble til én og én enhet, helt til det begynner å skjære seg igjen.

Alternativt kan du prøve en annen prosessor. Høres veldig ut som det er prosessoren som sliter, så dette er nok det første jeg ville prøvd.

EDIT: Og hvis du allerede ikke har gjort det, prøv å clear'e CMOS.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

RAM? testa den? sikker på at hastigheter/timings på minnet er riktig? Og at CPU blir gjenkjent med riktig hastighet og spenning?

Edit: Har du også festa "P4"-pluggen, en egen strømkabel fra stømforsyningen, ved siden av CPU på hovedkortet? Det kan være et idiot-spørsmål for deg, men det finnes mange idioter. :p

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Vet det er et problem med hk, det er vist et kjent asus problem. problemmet er at jeg ikke gidder å kjøpe et nytt s754 hk nå.. blir 939 når skattepenga kommer. Testet med annet power akkurat og det funka faktisk fint :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...