LiRk Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg skal bygge meg hjemmekino til høsten, når man har hjemmekino og er pc freak trenger man selvfølgelig HTPC Jeg har kikket litt rundt på nettet etter et HTPC "OS" men kan ikke se å finne det rette, har testet mediaportal men det falt ikke helt i smak. Noen som vet om noen andre (gratis) som funker bra? Lenke til kommentar
Streamline Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 GB-PVR er en gratis "personal video recorder" som fungerer sammen med xmltv, slik at man kan få norsk programguide. http://www.gbpvr.com/ Den fungerer på min PC sammen med Hauppauge PVR-150 TV-kort. Det finnes også diverse plug-ins, for eksempel "jukebox" for musikk og Win XP MCE lignende skin. (Jeg fikk imidlertid et problem sammen med norsk Win XP Home SP2. Det var en utgang på et videofilter i Windows som hadde fått norsk navn! Problemet ble løst ved søking på forumet på GB-PVR siden og nedlasting av et program som kunne endre navnet.) Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Kan bare henge meg på og anbefale GB-PVR. Har kjørt den løsningen en stund nå og er godt fornøyd. Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 GB-PVR er det programmet som skipper mellom kanalene raskest også. Andre programmer bruker ca 1-2 sekunder pga av timeshifting. Men dette programmet bytter kanal i det du trykker på fjernkontrollen (PS! GB-PVR har også timeshifting) Lenke til kommentar
LiRk Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Det ser jo faktisk veldig lekkert ut. Laster det ned og tester det, men det kan hende jeg begir meg ut på et lite "eventyr" med XP media center edit. vi får se Takk for svar Lenke til kommentar
LiRk Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Testet den nå, skikkelig kult, men den gjorde noe helt feil Når jeg begynte å se på mine nedlastede filer ble det 4:3, men de er 16:9 som standard. Er det sånn det er eller går det ann å fikse det? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Se i config under Movies, er kanskje noe med zoom mode? Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Testet den nå, skikkelig kult, men den gjorde noe helt feil Når jeg begynte å se på mine nedlastede filer ble det 4:3, men de er 16:9 som standard. Er det sånn det er eller går det ann å fikse det? Det lar seg fikse. Husker ikke akkurat hvilken setting det er, men du må gjøre endringer i oppsettet til ffdshow (som jeg regner med du har innstallert). Lenke til kommentar
LiRk Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Har det... Finner vel ut av det etterhvert... Ser ut som om jeg kommer til å kjøpe meg WinXP Media center editl. akkurat nå Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Pass deg for MCE hvis du vil ha en fungerende EPG.. Mye krøll for og få det til og virke. Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Ser ut som om jeg kommer til å kjøpe meg WinXP Media center editl. akkurat nå hm.. ville ikke anbefalt og bruker penger på det da. det er jo en helt standard win xp versjon med et ekstra media center program bare. og det programmet er så ræva at du kommer ikke til og bruke det uansett. nei bruk heller et ordentlig tredjepartsprogram som mediacenter. Meedio syntes jeg er et rimelig flott media center program, det het myHTPC før, men nå heter det medio og koster penger. skal du invistere i et mediacenter så ville jeg heller valgt det, http://www.meedio.com/ Lenke til kommentar
Gjest member-1768784 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) - Endret 10. april 2017 av member-1768784 Lenke til kommentar
LiRk Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Så på screenshots på siden til meedio, syns det ligner forferdelig på Mediaportal, men som masterboy sa så er mediaportal tregere. Kikka litt på det som fulgte med Silverstone kabinettet jeg skal ha Silverstone LC10M der følger det med et media program som heter iMon, vet ikke hvordan dette er, noen som har vært borti det? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Greit nok at Mediaportal er litt tregere, men det er da mye bedre på TV delen. Meedio er enda på beta-stadiet, og TV-delen suger rett og slett. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 *teste Mediaportal* Noen som vet hvordan mulighetene for og kjøre det i fullscreen på på bare skjerm nr2 er? det var noe jeg slet endel med på noen andre programmer. Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Så på screenshots på siden til meedio, syns det ligner forferdelig på Mediaportal, men som masterboy sa så er mediaportal tregere. Kikka litt på det som fulgte med Silverstone kabinettet jeg skal ha Silverstone LC10M der følger det med et media program som heter iMon, vet ikke hvordan dette er, noen som har vært borti det? iMon er vel bare programvaren til fjernkontrollen... Ikke akkurat PVR software. Som nevnt tidligere, er GB-PVR mitt beste råd. Gratis og funker bra. Uansett hva du velger bør du beregne å bruke en del tid på fikling for å få alt satt opp og fungerende. Lenke til kommentar
crusade Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Så på screenshots på siden til meedio, syns det ligner forferdelig på Mediaportal, men som masterboy sa så er mediaportal tregere. Kikka litt på det som fulgte med Silverstone kabinettet jeg skal ha Silverstone LC10M der følger det med et media program som heter iMon, vet ikke hvordan dette er, noen som har vært borti det? iMon er vel bare programvaren til fjernkontrollen... Ikke akkurat PVR software. Som nevnt tidligere, er GB-PVR mitt beste råd. Gratis og funker bra. Uansett hva du velger bør du beregne å bruke en del tid på fikling for å få alt satt opp og fungerende. iMon leveres med Multimedian, fullverdig alternativ til f.eks. MCE 2005. Lenke til kommentar
LiRk Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Så på screenshots på siden til meedio, syns det ligner forferdelig på Mediaportal, men som masterboy sa så er mediaportal tregere. Kikka litt på det som fulgte med Silverstone kabinettet jeg skal ha Silverstone LC10M der følger det med et media program som heter iMon, vet ikke hvordan dette er, noen som har vært borti det? iMon er vel bare programvaren til fjernkontrollen... Ikke akkurat PVR software. Som nevnt tidligere, er GB-PVR mitt beste råd. Gratis og funker bra. Uansett hva du velger bør du beregne å bruke en del tid på fikling for å få alt satt opp og fungerende. iMon leveres med Multimedian, fullverdig alternativ til f.eks. MCE 2005. Det var det jeg også mente, tror jeg leste det et sted, men er ikke kar omå huske hvor Lenke til kommentar
wiak Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Glem alt dette Prøv MediaPortal ser ut som XP Media Center Edition! og har søtte for masse tvkort har også masse funksjoner i tillegg er det GRATIS og ÅpenKildekode! http://mediaportal.sourceforge.net/ Endret 12. juni 2005 av wiak Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 nå har jeg testa mediaportal såvidt her, førsteintrykket er at det er ganske tungdrevent og litt små buggy. virket avansert, mye muligheter men krever vel litt og sette seg inn i det. strevde litt med og finne ut hvordan jeg kan søke etter tv kanaler automatisk, fant bare manuelle innskrivningsgreier så det orka jeg ikke styre så mye med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå