Gå til innhold

Hvilken sjanger hører du mest på, og hvorfor?


Aurgjelme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Metal. Mye thrash, bare er sånn.

 

Edit: Eller,når jeg tenker meg om blir det det meste av metal. Hører mye på metalradio (mange gode kanaler i Winamp), og det er knall. Oppdager mange nye band og sånn. Anbefales på det varmeste,

Endret av Neptun_
Lenke til kommentar
De fleste former for elektronisk musikk (Trance, Hardtrance, Hardstyle, Tech-Trance, House, Hardhouse og selvfølgelig Stupid-house :w00t: ). Sikkert noen jeg har glemt også...

Psy-trance :love:

 

Hører faktisk på alt mulig. Men for tiden har jeg bygget opp sommerstemingen med elektronisk musikk, av typen Ferr også hører på.

Lenke til kommentar

Jeg hører 75% på Black Metal, 15% på Death Metal og 10% på annet.

 

Av og til får et sånt hat inni meg at jeg har lyst å ta selvmord der og da fordi jeg er så forbanna flau over denne svake menneskearten jeg selv er en del av. Og da er det utrolig digg å sette på en sang som f.eks Nargaroth - Black Metal ist Krieg. Den starter med en eksplosjon av sinne. Jeg kjenner hatet strømmer gjennom meg så kraftig at det kiler i hele kroppen. Og jeg får lyst til å knuse alt det avskyelige vi mennesker påfører andre (jeg elsker hat og destruktive tanker). Så, ca 2 min og 55 sec uti sangen skifter den helt. En av de nydeligste og tristeste melodiene noengang skrevet kommer, og jeg bare nyter det vakre, jeg blir deprimert av det triste og jeg føler ondskapen og sinne i Kanwulfs nydelige vokal. Ja nydelige faktisk, noe så trist som denne typen vokal (BM har flere forskjellige typer vokaler) kan bare bli vakkert. Og derfor funker BM så utrolig bra for meg, fordi jeg får mine tre favoritt følelser samlet i en sang.

 

"There is a beast in man that should be exercised, not exorcised" -- Anton Szandor LaVey

 

(Jeg er ingen satanist, men akkurat det sitatet er jeg veldig enig i).

Lenke til kommentar

Først og fremst trip-hop! Grunn: Egentlig er Portishead en grunn i seg selv... Men det er et faktum at sjangeren generelt inneholder melankolsk stemning og digge beats!

Jeg må imidlertid innrømme at det går litt i andre ting også, for tiden en del trance.

Lenke til kommentar
De fleste former for elektronisk musikk (Trance, Hardtrance, Hardstyle, Tech-Trance, House, Hardhouse og selvfølgelig Stupid-house  :w00t: ). Sikkert noen jeg har glemt også...

Psy-trance :love:

 

Hører faktisk på alt mulig. Men for tiden har jeg bygget opp sommerstemingen med elektronisk musikk, av typen Ferr også hører på.

Uuh! How could I forget?

 

Sommerstemning:

ATB - Ecstacy :love:

Lenke til kommentar

Det er vel Black Metal det går i for det meste, uten at eg ikkje heilt veit kvifor. :shrug:

 

Liker andre sjangrar vel så godt igrunn, som progrock, heavyrock og blues fra 60-70-åra som HalTan her. Er oppvokst med Zeppelin, Vaughan og Hendrix og det er vel det som har gjort at eg liker det. Har falt så naturleg for meg.

Lenke til kommentar

Stort sett metal det går i. Hører mye på In Flames, Dimmu Borgir, Dark Tranquillity, Turbonegro osv.

 

Er den type musikk jeg foretrekker, men det betyr ikke at jeg utelukker all annen form for musikk :)

 

Edit: Metallica, The Carburetors, System Of A Down, Rammstein, Marilyn Manson...

Kan vel endre svaret til Metal / Rock

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Mest death metal her, liker andre metal sjangere som black/thrash/ også.

Aggresjons forløsene musikk i tilleg føler jeg meg ikke totalt dum og uviten i skallen når jeg hører på den slags musikk. Noe jeg derimot jeg gjør vis jeg hører sangen "Life is life" elns.

Liker mye annet også da, er ikke en person som kun hører på über tr00 metall.

 

Har i det siste begynt og få veldig stor sans for Peter Gabriel/Genesis. Jokke sin stemme har også surra mye i høytalerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...