Gå til innhold

Komplett.no , sommerferie alle mann ??


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt totalt 4 bestillinger hos komplett:

Bestilt 2001-01-18 - sendt 2001-01-10 2 dager

Bestilt 2001-02-16 - sendt 2001-02-19 3 dager

Bestilt 2001-09-05 - sendt 2001-09-08 3 dager

Bestilt 2002-06-26 - sendt 2002-06-27 1 dag!

 

Hvem sa at tingene forverret seg?

Jeg er meget fornøyd med Komplett, og oppfatter de som gjennom seriøse. Ved siste bestilling var jeg noe usikker på hva jeg trengte, og hadde i løpet av 1 time 3-4 mailinger med salg. Det kaller jeg rask respons.

 

En annen ting: Seriøsitet.

Det er _ikke_ seriøst å utpeke noen for å svindle. Legg i så fall frem bevis, og eventuelt anmeld forholdet. Å bare slenge ute slike utsagn er _meget_ useriøst.

 

Jeg begynner å lure på om vi skulle ha en form for "førekort" for kommunikasjon i åpne forum. Med minstealder, prikkbelastning og alt som hører med.

 

Terje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestillte en mobiltelefon fra komplett på lørdag og den har jeg enda ikke fått. Når jeg ringer til komplett får jeg beskjed om at det er ferie og at de har litt lengre leveringstid. Konsulenten beklager og er hyggelig å snakke med. Greit nok at de har litt lang behandlingstid nå om sommeren, men servicen er ihvertfall fortsatt på topp (I mitt tilfelle da)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-17 15:50, Luffe_ skrev:

Jeg bestillte en mobiltelefon fra komplett på lørdag og den har jeg enda ikke fått. Når jeg ringer til komplett får jeg beskjed om at det er ferie og at de har litt lengre leveringstid. Konsulenten beklager og er hyggelig å snakke med. Greit nok at de har litt lang behandlingstid nå om sommeren, men servicen er ihvertfall fortsatt på topp (I mitt tilfelle da)


 

Du bestilte på lørdag. Hmmm... det raskeste de kan pakke den er da på mandag og sende den mandag kveld. Med tanke på at posten bruker 3-4 dager på å sende servicepakke, og at det i dag er onsdag, så må jeg si at hvis du får i morgen så er det VELDIG kjapt pakket og levert av Komplett, samt at Postgangen har gått så raskt som mulig. Bare tull å begynne å klage i dag.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg er ikke helt sikker på om du skjønte dette. Pakken er enda ikke sendt fra komplett og det vil si at de nå har brukt 3 dager på å behandle ordren. Om det ikke hadde vært ferietider ville jeg påstått at det var grunn til å begynne å klage litt, men du og jeg har kanskje forskjellige oppfatninger om hvor lang leveringstid en pakke skal ha.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-17 16:10, Luffe_ skrev:

Hei


Jeg er ikke helt sikker på om du skjønte dette. Pakken er enda ikke sendt fra komplett og det vil si at de nå har brukt 3 dager på å behandle ordren. Om det ikke hadde vært ferietider ville jeg påstått at det var grunn til å begynne å klage litt, men du og jeg har kanskje forskjellige oppfatninger om hvor lang leveringstid en pakke skal ha.


 

Hvis jeg får lov til å sitere deg så skrev du i din forrige post at

 

"Jeg bestillte en mobiltelefon fra komplett på lørdag og den har jeg enda ikke fått".

 

Dette tolker jeg som at du ikke har fått den i postkassen din. Du skrev ikke noe om at den ikke var sendt fra Komplett ennå. Men du har rett... når de ikke har pakket den ennå, så skader det ikke å ringe de for å purre på pakken.

 

Men skriv at de ikke har sendt pakken, og ikke bare at du ikke har fått den ennå, så slipper du slike misforståelser.

Lenke til kommentar

Nå virker det som det er litt opp og ned med tanke på leveringstiden Komplett opererer med for tiden. Og ja, nå er det ferietid, og ting får litt treigere. Slik er det de fleste plasser. Enkelte har som sådan også stengt i ferien.

 

I forbindelse med en bestilling jeg hadde liggende inne i juni, så tok jeg en telonsamtale til Komplett for å sjekke ut hvorfor varene jeg bestilte ikke var levert til tross for at de var inne på lager og at det hadde gått en hel uke siden bestilling. Fikk prate med en vennlig sjel og fikk oppgitt at de jobbet med å legge om lagerrutinene. Men hvis jeg endret bestillingen min fra oppkrav - Posten Servicepakke til oppkrav - Hjem på kvelden så ville jeg få første prioritet.

 

Så folkens, leveringstiden avhenger åpenbart av hvilken leveringsmåte du/dere har valgt. Kjappest er oppkrav - hjem på kvelden.

Lenke til kommentar

I forrige uke bestilte jeg så og si ny pc(uten skjerm og mus/tast) hos komplett.

 

Etter en uke hadde det ikke skjedd noen ting.

 

Nå vet ikke jeg om ordrene fungerer slik at ikke noe blir gjort før alt er på lager, men det som skjedde var at når minne var kommet på lager så var det tomt for prossesoren jeg skulle ha. Når den igjen kom på lager var det tomt for kabinettet jeg skulle ha(Chieftec Midi Matrix svart , ubekreftet 10.09.02)

 

Da slettet jeg ordren og gikk til en annen forhandler som bruker samme leverandør http://www.norek.no

Der får jeg alt i morgen.....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-15 20:02, graveyard85 skrev:

Den verste av alle nå er vel Itbutikken.dk.

Jeg bestilte en sort disketstsjon samt 2 sorte fronter til Lite_on cd-rw og dvd. Dette ble betilt 5.7.02 Plukket fra lager 7.7.02 og var kl 20.00 i kveld 15.7.02 fortsatt ikke sendt til fakturering. I morgen får de en meget misfornøyd kunde på tråden .


Graveyard85


 

Hei

Her har du vært meget uheldig. Jeg har bestilt flere ganger fra itbutikken.dk det har da ikke brukt mer enn 1-3 dager på å levere produktet jeg har bestilt. jJeg har alltid vært overasket over hvor raskt det har kommet helt fra DK. Ta og ring eller sende en meil så ordner det seg sikkert raskt og greit.

 

Mvh

 

 

Morten Dahl

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-17 05:01, thunderheart skrev:

Har altid sagt det og sier det igjen!


Komplett var gode i starten, men så fikk de kundene. Det var da de begynnte å utnytte dem! Og sånn går det i de aller fleste tilfellene, med unntak på VELDIG seriøse levrandører som holder tider og priser og alt ellers i alle år.


Hvem kjøper hos komplett uansett?! Seriøst, det er dyrt der, og ikke bare det, men de svindler jo folk nå også. Nei, de bruker ikke makten sin til noe bra, de forvandler den til svart magi og andre usseligheter.


 

Nevn gjerne et par VELDIG seriøse leverandører som ALLTID har bedre sortiment, priser og leveringstid enn Komplett i denne sammenheng...

Hvem kjøper fra komplett uansett?! *kremt* ...relativt mange, ellers ville de vel ikke blitt bare større og større. Ref: Komplett.se/Komplett.co.uk/Komplett.ie/Komplett.de

Seriøst, det er dyrt der... SERIØST? (skjerp deg) Da burde de vel aldri ha kommet med blant de 10 beste på Hardware.no's webshoptest, men det har de så vidt jeg kjenner til alltid gjort.

...de svindler jo folk nå også... Dette er jo særdeles seriøst å slenge ut av seg uten å ha håndfaste bevis eller i det minste nevne noen konkrete eksempler.

Svart magi??? Voksent sagt. Du har vel ikke spilt litt for mange rollespill i det siste? I det hele tatt, hvor gammel er du egentlig?

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere kun hatt gode erfaringer med Komplett. Jeg har alltid fått varene jeg har bestillt derfra innen rimelig tid. Jeg innser selvsagt at dette kan være flaks, men tenkte det var greit å nevne det.

 

Det seneste eksemplet var da jeg lørdag 13. juli bestilte 2 stk. switcher. Disse ble sendt mandag 15. juli, og siden jeg hadde valgt "hjem på kvelden", kom de på kvelden dagen etter. Dette må da være den absolutt tidligste datoen jeg kunne ha forventet å få dem, så jeg er meget fornøyd, til og med med Posten. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

-----------------------------------------------------

 

Hei

Her har du vært meget uheldig. Jeg har bestilt flere ganger fra itbutikken.dk det har da ikke brukt mer enn 1-3 dager på å levere produktet jeg har bestilt. jJeg har alltid vært overasket over hvor raskt det har kommet helt fra DK. Ta og ring eller sende en meil så ordner det seg sikkert raskt og greit.

 

Mvh

 

 

Morten Dahl

-----------------------------------------------------

Har prøvd å ringe dem Men etter over 20 min i kø . Fkere ganger over flere dager ga jeg opp dette. Pakken min ble i allefall fakturert i dag 18.07.02 det er veldig lang tid når bestillingen min ble bekteftet den 05.07.02 og alle varene ble tatt ut fra lager den 07.07.02. Fikk tilogmed et pakkesporingsnummer den 07.07.02. men dette nummeret virker ikke i dag heller så jeg tviler på om pakket er sendt enda. Jeg kan i allefall garantere deg at det blir lenge til jeg handler hos ItButikken igjen. Komplett derimot har jeg kun hatt mindre problemer med. Fikk en bekreftet leveringsdato som senere ble forandret 2 dager etter at varen skulle vært levert. Tok da kontakt med kundeservice og fikk hjelp med engang , valgte et annet nesten likt produkt og hadde varen 4 dager senere. Så på meg virker det som om komplett sliter litt med å yte jevn god service og at det kanskje blir litt sjansespill på hvem du treffer når du ringer dit.

 

Mvh

 

Graveyard85

Lenke til kommentar

kl 12. den 16.07 orket eg ikkje å vente lengre så eg avbestilte fra komplett (positivt er at en kan slete på web) og bestilte fra pcutstyr.no varene ble sendt om morgenen den 17'nde og i morgen (19'nde) kommer postbudet ut på landet med pakken.

Lenke til kommentar

Bestilte WinXP Pro Student på mandag kl. 10:00 og regnet derfor med at de, som enkelte andre nettbutikker, ville sende det samme dagen. Det er første gang jeg har bestilt noe derfra, så det ble ikke som jeg håpet på. Bestillingen ligger fortsatt åpen, noe jeg helst ville sett at den ikke gjorde. Det burde jo være ganske enkelt å bare finne pakka, pakke den inn og sende den, men nå håper jeg bare de gjør det før helgen. Hadde valgt Hjem-på-kvelden, hvis det hadde vært tilgjengelig her jeg bor.

(Skal studere på Kongsberg til høsten, og der har de i hvertfall det.)

 

Siden de da jeg bestilte skrev at det kunne ta lengre tid, ser jeg ingen grunn til å klage på det.

 

Siden jeg bor i Vest-Telemark, er det ingen overraskelse om Posten bruker over en uke på å sende pakken, noe de sikkert kommer til å gjøre nå.

Selv Telenor bruker lang tid nå for tiden, for natt til tirsdag forsvant alt av bredbånd og mobildekning i hele distriktet på grunn av et kabelbrudd. I 15-tida i går fikk de opp mobilsenderne igjen, mens bredbånd og sånt var fortsatt borte da jeg gikk fra jobben for en time siden. Gøy, hva? Da er jeg så "heldig" at vi bare har ISDN hjemme, så jeg får kommet meg på nettet.

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Lest litt igjennom innleggene deres og ser det er mange delte meninger om behandlingstiden her hos oss. Vi skyter inn med en liten forklaring på dagens situasjon.

 

Normalt sender vi ut pakker i løpet av samme eller seneste neste dag. Denne sommeren har vi satt av til å bli enda bedre på logistikk. I den forbindelse legger vi om hele sentrallageret nå i juli og dette kan føre til mindre forsinkelser på enkelte ordre. Vi beklager de eventuelle ulempene dette kan medføre for våre mange kunder, men håper så raskt som mulig å ha det nye lagersystemet i gang og dermed fortsatt være den nettbutikken med raskest levering!

 

Med ett større lager kan vi ha flere varer på lager slik at dere ikke behøver å vente på at vi skal få varene på lager, og med ett mer effektivt lager vil vi kunne behandle deres ordre enda raskere enn før.

 

Så vi beklager helt klart overgangen her hos oss hvor arbeid i vårt lagersystem har forårsaket forsinkelser, men vi kommer sterkt tilbake.

 

Ha en riktig god sommer videre! Vi sees online!

Lenke til kommentar

Er nok felles ferien som har skylden her ja, desuten kan det virke, men dette er bare en teori, at pakker som bestilles med Posten Dør til Dør blir prioritert?? som sagt bare en teori.

 

Har ellers god erfaring med komplett på leveringstider. Stort sett så er ting på plass en til to dager etter bestilling. Men hadde nettopp en sak der det tok noen dager. Ringte for å spørre hva som var problemet og da fikk jeg forklart at det var ferie og at det var meget hektisk nede på lageret.

 

Tydelig at folk har fått ferie/skatte penger nylig :smile:

 

G.

Lenke til kommentar

Komplett dritt, komplett shit, komplett meningsløst, komplett data... Ja, ja sier nå jeg.

 

Alle web shapper vil vel ha endel misfonøyde kunder og endel fornøyde kunder. Personlig lar jeg være å handle hos komplett.no dersom jeg finner bedre tilbud hos andre, og det gjør jeg stort sett :smile:

 

Ved ett tilfelle leverte jeg inn en monitor (15" Targa) som "brant opp". Garantien varer i 3 år. Jeg hadde vært i kontakt med service ansvarlig i Sandefjord via mail før jeg skulle levere saken, og fått bekreftelse fra ham på at garantien skulle dekke skaden. Når jeg så ankom butikken i Tønsberg, hvor jeg hadde kjøpt skjermen, ville vedkommende som skulle ta imot ha hele PC'en! Jeg forklarte at PC'en hadde jeg bygd selv, og forøvrig var den i god stand og naturlig nok ikke medbrakt. Jeg fikk da til svar at garantien ikke ville dekke skaden på skjermen fordi PC'en var selvbygd!

 

Hvorvidt man skal klage på Komplett eller ikke, for å ansette folk som er komplette idioter som ikke kan sitt fag, får man avgjøre selv, men faktum er at det er en masse butikker å velge mellom. Mange av disse er små foretak, drevet av eierene selv, som dermed vet at de må yte god service for å beholde kundene sine...

 

Det hører med til historien (om skjermen) at Komplett brukte ca 4 måneder på å fikse den! Slå den!

 

Andy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...