Gå til innhold

Ti-89 Titanium, GNU/Linux og udev, og annet gøy

Anbefalte innlegg

Hei hopp.

Til min store forskrekkelse vant jeg en Ti-89 Titanium-kalkulator i går. Den er jo litt artig, og kan gjøre mye fancy. Det aller artigste, i hvertfall når en ikke har kommet lengre enn førsteårsmatte (NTNU, linje for fysikk og matematikk) og er som den jevne GNU/Linux-bruker ganske frelst på artige ting som nettopp en kalkulator med en full-blown Motorola 68k, er selvsagt kalkulatorens gadget-faktor. Og en blir ikke mindre ør av prosjekter som TiGCC - *sikle*.

Uansett, et par problemer har oppstått, og siden jeg er midt i eksamenslesingen, har jeg ikke mye tid til prøving og feiling:

1) Jeg er SVÆRT forvirret over om jeg trenger en egen kernelspace-ting for å bruke USB-kabelen til kalkulatoren eller ei. Noen kilder tyder på at dette var tilfelle frem til 2.6.6, og at ting nå er gjort i userspace sammen med usbfs, mens andre kilder tyder på at en fortsatt trenger noe kernelspace-dill. Noen som vet?

2) Noen som vet hvordan jeg skal få udev til å håndtere /dev/tiusb0? Liker dårlig å mknod'e en statisk device...

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...