Overguard Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Har en kompis på lan her nå. Han har nettop fått seg en ny PC som fungerer fint! Det eneste problemet er at verken internet eller netver vil virke. Jeg er selv koblet opp på nettet i samme switch som han er koblet til i. Kan det ha noe med netverkskortet hans å gjøre? Det er et integrert Nvidia kort i et Abit an8 fatal1ty hovedkort. Takker for alle svar! (er så keen på å spille cs) Endret 21. mai 2005 av JokuM Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hvordan er nettverket satt opp? Statisk eller dynamisk IP? Og er du sikker på at nettverkskortet også er satt opp riktig ihht. hvordan nettet er? Drivere osv. riktig innstalert? Brukt nettverkskortet før? Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Driverne er installert, den eneste feilen jeg merker er at kortet ikke tar opp gateway'en. Det er første gang at kortet er i bruk. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Mao. Bruker dhcp for å tildele adresser? Prøvd med IPconfig /release og ipconfig /renew? Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) For det første så aner jeg ikke hva du snakker om! altså dhcp. Har aldri vært nå klunder med nettverket før. har prøvd release og renew, når jeg skrive renew kommer følgende melding: Det oppstod en feil under fornyelse av grensesnittet lokal tolkobling : Det ble forsøkt en operasjon på noe som ikke er en kontakt. *#EDIT#* OBS! Var nok driverne jah! Uansett takk! Endret 21. mai 2005 av JokuM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå