tor_erik Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Hei! I disse dager går jeg og forbereder meg på neste år. Jeg skal til Birkeland FHS, for å gå på Bil og motor-linjen der nede. I den anledning trenger jeg en bil. Her om dagen kom jeg over en 1989 BMW 520i. Her er bilens specs: 1989 BMW 520i 299000 km (for mye?) 136 hk Manuell girkasse Bilen kostet under 20.000 kr, og i den anledning blir det naturlig for meg å spørre om ikke dette er unormalt lavt. Så på en del andre, og mange lå mellom 30 og 50 tusen. En annen ting er forsikringen. Min far kan muligens bli eier, men likevel vil det vel bli dyrt når en snart 19 år gammel poike skal kjøre den? Er det noen generelle problemer som dere vet om? Er det en bil å anbefale? Takk for svar! NB! Jeg vet at jeg har en tråd om bygging av anlegg i en '97 VW Vento også. Dette er bilen som slåss mot BMW'en for å bli min venn på Sørlandet neste år. Sett gjerne bilene opp mot hverandre. Endret 23. mai 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 En liten oppdatering. Snakket med eieren i dag, og det viste seg at bilen er en typisk mandagsbil. Samtidig har den på nåværende tidspunkt en oljelekkasje, pluss noe slark. Tror vi kan legge den død i alle fall. Men 520i ellers kan vi fremdeles diskutere. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Nå skal jeg bare være vanskelig her. Hva med en annen bil? Saab 900 Turbo er jo ganske greie, eventuelt en Nissan Bluebird Turbo. Eller noe litt mer originalt, f.eks: - Citroën 2CV. - VW Boble (her kan man gjøre masse gøy). - En Lancia av ett eller annet slag. - En liten Peugeot, 105/106 eller lignende. - Fiat 126. - En Datsun av ett eller annet slag. - Eller kanskje noe av det helt elgamle slaget. Har du forresten fått noe instrukser om hvilken type bil du må ha, eller kan du stort sett dukke opp med hva som helst? Lenke til kommentar
amarios Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) skal du ha 520i vil jeg gått for en 90-modell eller nyere da de har 150hk orginalt sammenlignet 89-mod. som kun har 136hk som du nevnte. edit: gammel rå bmw--> 528i (180hk)/535M(235hk) 83-88mod. Endret 22. mai 2005 av amarios Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Har vel ikke sett for meg noe annet enn at jeg vil ha en bil jeg liker. Selvsagt kan det kanskje være fristende å kjøpe en kjedelig Toyota Carina eller noe, fordi de er billige i drift og blabla, men det gidder jeg ikke. Jeg vil ha en stilig bil. Saab 900 Turbo sjekkes ut i dette øyeblikk. Samme med de litt eldre BMW'ene. Og for the record, en 2CV kunne jeg aldri hatt... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) edit: gammel rå bmw--> 528i (180hk)/535M(235hk) 83-88mod. 528i >184 HK og 535i M >218HK, har hatt begge bilene.... Endret 23. mai 2005 av jarmo Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Okay, da har jeg skiftet topic ettersom Sigve brakte noen nye biler på banen. Noen SAAB 900 Turbo fant jeg ikke, men derimot fant jeg en strøken 900 I. Dette så ut som en flott bil, min far hadde tidligere en SAAB 90 (tror jeg), og han hadde intet annet enn lovord å si om disse bilene. Det vil si, han sa de rustet mye. Men skal man tro selgeren av 900 I'en jeg fant, var ikke dette noe problem på bilen hans. SAAB 900 I synes jeg ved første øyekast så stygg ut, men jeg skal si bilen vokser på meg for hvert minutt som går. Jo mer jeg ser på den, desto penere blir den. Motoren er helt kurant, en 2.0 liter med 117 bensinhester. Går nok framover det. Så, hva synes dere? Er en strøken 1987 SAAB 900 I verdt prisen på 20.000 kr? Lenke til kommentar
am3k Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Stenges grunnet brudd på tre-ords-regelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg